onsdag 3 januari 2018

Det enkla lilla...


Det är januari mörkt.
Jag ställer fram mina hyacinter och tänder mina ljus...
Gröna ljus i grå gjutjärns ljusstakar.
Så himla vårfint i det enkla lilla.

Och så tar jag en promenad när allt ligger svart och det är en ganska sen kväll i januari och så tänker jag att i det där mörka så är det ändå aldrig lika mörkt som det ser ut inifrån när man tittar ut..
Det är ganska trösterikt ändå.
Mörkret är ljusare än det ser ut.
Det är lite mysigt och fridfullt.
Och det är tid för vila och eftertanke.
Och vila behövs...snart, snart...
Men så klart,
man längtar.
Mycket och massvis.
Efter våren och ljuset.
Men vi är på rätt sida mot det där nu i alla fall!

Det är nytt år och nya möjligheter 
och en ny vår siktas i sinom tid för den som längtar...


De senaste dagarna har parkeringarna runtomkring butiken varit fulla med bilar från hemvärnet, polisbilar, personbilar...
En kvinna är försvunnen och Missing People och många många letar.
Det är såå otäckt.
Så hemskt och ledsamt...

Vi är många som tänker på dem nu...
Tänk om det kunde få ett gott slut...

Och vilken tur att det finns så många hjälpsamma människor när katastrofen sätter in...



Ljusstakar och ljus är vårnyheter som finns i nätbutiken.

Ha en fin kväll.

Kram M

Inga kommentarer: