söndag 31 december 2017

Med önskan om ett Gott Nytt År!


Så var det dags att avrunda.
Säga tack och farväl 2017 och välkomna det nya året.

Jag hade tänkt att göra en liten "best of 2107" för mitt liv och händelserna i det.
Alltså bara det som var bäst och finast med detta året i ett kort och inte för långdraget inlägg men som vanligt...
Jag hann inte.

Hoppas få till det närmsta dagarna i alla fall.
(och 😊om inte så inte...)
Jag tycker det är fint att minnas.
Man behöver liksom inte dra upp både det ena och det andra men tiden går så fort och det finaste som är som bomull i hjärtat bör man plocka fram och tänka lite extra på för allt det andra finns ju där ändå.

Som tråkigheter, slentrian, otillräcklighet, ångest och känslan av att aldrig räcka till, det där sista är jag expert på. Det dåliga samvetet...
Listan över det tråkiga kan göras lång men om bara det fina ändå finns som det största av allt så glöms det andra bort emellanåt och så är ju det mindre roliga en del av livet det också...

Jag menar den som får allt, som aldrig känner sig ledsen, aldrig tycker att det är tungt och tufft den skulle jag ändå inte vilja vara.
Jag tror det blir en människa med få sympatier.
Och egoistiska människor som bara ser till sin egen förträfflighet står inte högt på min lista.


Nyårsafton är en speciell dag.
Jag blir lätt lite nostalgisk...
Men det behöver inte vara fel alls.
Jag tänker på vad jag har som är otroligt och oersättligt värdefullt.
Jag tänker på vad jag måste bli bättre på, eller rättare sagt jobba på.
Ni vet det där hemliga nyårslöftet jag nämnde...tex...
😊
Nyårsafton kan vara en bra dag för summering och reflektion men också att fira.
Så klart!
För så länge man lever och har hälsan och sina nära och kära så är det allt det viktigaste man kan ha.


Jag fick så fina glas från Svenskt Tenn i julklapp.
Ena dagen stod den blå/vita skålen här med de ljuvliga multi hyacinterna, se bild ovan...
Och idag blev det ett litet stilleben för "drinkar" och festligt på den kanten av bordet.
Det är bara dryckesinnehållet som saknas på bilden))😉



Så fina glas som passar så bra till min andra samling av glas.


Vet ni,
klockan tickar på...
Det är dags att hoppa i klänning och ta på klackar och måla läpparna.
Och fixa det sista...

Men jag vill verkligen säga TACK!

Tack för att ni läser bloggen.
För att ni handlar i butiken och gör det möjligt för mig att kunna fortsätta driva det som blev min dröm i lilla Knäred där jag aldrig skulle stanna.

Tack för små hejarop och fina kommentarer.
De kan vara muntliga, öga mot öga eller en rad här.
Det uppskattas och gör mig så glad.
Tack för att jag får inspirera er och för att ni fortsätter kika in här och inte bara tröttnar...

TACK!

Så Gott Nytt År kära läsare och kunder!

Vi ses 2108.
Som jag hoppas kan bli ett fint år för dig, för mig...
Och helt enkelt oss alla.

Kram Mariette

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mariette. Gott Nytt 2018. Fortsätt med den mix, högt och lågt som delger i din blogg. Vackra blomsterarrangemang, recept mm.
Du är du, fortsätt ned det i den fina andan.
Hälsningar Helena

Anonym sa...

Önskar dej gott nytt år, och vill följa dej på din inspirerande resa genom livet under det nya året.Lycka till med allt du företar dej!

Tulipa sa...

Tack snälla fina ni!
Hoppas ni hade en härlig nyårsafton och får ett fint nytt år!
Så roligt att ni vill följa mig här och läsa om "högt som lågt" och om lite av allt som livet har att erbjuda...
Hoppas jag kan fortsätta bjuda på inspiration av det som kommer i min väg även detta år.

Kram Mariette