måndag 18 december 2017

En söndag innan jul.


Vilken vinter vi har.
Idag morse var det sex minus grader när vi körde till bussen...
Knastrande kallt och gnistrande vitt.

Det var svårt att inte ta kort på den fina snön som låg över huset denna helg och skapade julstämning i varje vrå...
😊
Tänk tänk om det kunde bli en vit jul...


Nu kanske ni sitter där hemma och tänker, varför skottar hon inte vid dörren..?

Jo det är helt enkelt för att detta inte är vår huvudingång och jag jobbade sent när det snöade så mycket den kvällen och sen har det frusit på och är lite stenhårt att få bort nu...haha...Men det gör inget alls. Här springer vi som sagt inte så mycket vintertid. Annat är det förstås på sommaren, då är det vår bästa utgång till trädgården.


Granen med rosett blir som en paket och lyser så fint mot snön.
Lyktorna är från Tine K Home.


Det mörknar snabbt när det väl börjar skymma...


Som jag skrev igår så använder jag mig mycket av den italienska keramiken till julens blommor i år.

Och den marockanska!

På bilden nedan har jag bara satt en hyacint i mossa på det fina fatet från Tine K.


Hade jag inte haft butik hade jag nog gått loss hemma med massvis av juldekorationer men jag ska vara helt ärlig och säga att varken tiden eller kraften finns för det.
Jag måste lägga min själ i butiken och det andra blir bra det med. Bara man får fram det viktigaste och har hyffsat ordning och hinner vira in sina julklappar och allt det där...Man ska helst inte gå in i väggen bara för att det är jul ju.

Igår kläddes i alla fall granen.
Jag började med att hänga dit bara silver och funderade på det...
Men nej, det kändes för kallt för min smak.
Så efter att bilden ovan tagits blev det röda inslag till silvret.
Mycket bättre.


I år har vi så liten fot till granen så jag tycker jag får springa och fylla på vatten hela tiden...haha...




Multi amaryllis!
Såååå vacker!
Finns just nu i butiken i vitt och rött.


Ernst borde ha en multiamaryllis i sitt kök i julprogrammen.😊
Vilken succè det hade gjort!
Redan nu kommer folk in och säger att de vill ha en sån amaryllis Ernst har i Jul i med Ernst))😉
Och dessa multi har ju inte ännu nått den stora massan och även jag får frågor från andra butiker var vi köpt in dessa ifrån...
Så nytt spännande på marknaden, (fast vi har nog sålt sådana i ca tre års tid nu).



När kvällen faller...


Ok, sista racet mot Julafton.

Vi har öppet hela veckan, även Julafton.
Återkommer med tider om detta senare.

Bästa måndagen till dig nu!

Inga kommentarer: