onsdag 8 november 2017

The Ring från House Doctor och ett lyssnar tips.


Så fina hälsningar ni skrev till mig igår.

Tack.

Jag blev verkligen GLAD!

Lite positiv pepp kan verkligen behövas så här i novembermörkret.


Idag har jag ägnat mig åt att fortsätta fylla på med jul ute i antiken.
(några filmer på det har jag lagt ut på insta stories)

Bilder kommer här sen också.

Hur som helst det tar sin lilla tid det där med allt som ska fram och fixas till så jag blir inte klar där ute idag heller.

Men jag är på G!


Idag fick vi denna favorit i lager igen som jag väntat hela hösten på.

Så fin som adventsljusstake men så klart vacker året runt.

Så här har jag dekorerat den i år.

Den lilla porslingranen från Nordal fick plats!

Blev fint till de vita ljusen tyckte jag))😊

Ljusstaken finns nu i nätbutiken.


Bilderna nedan är hur jag dekorerade dessa ljusringar förra året.

Variations möjligheterna är oändliga.

Det är också väldigt fint att sätta en vas i mitten (som omväxling).




Igår kväll i novembermörkret så började jag lyssna på P3 Dokumentär Hansa katastrofen.

Så spännande, men så så hemskt så klart

Jag hoppas hinna lyssna klart ikväll.

Ganska lämpligt att lyssna på den en mörk kväll i november då den inträffade i just november, men 1944.

Så här är beskrivningen om podden;

"En novembermorgon 1944 försvinner gotlandsbåten S/S Hansa på väg mot Visby.
I hamn väntar många anhöriga förgäves. Är det sabotage eller en krigshandling som sänkt Hansa?

Länge är det oklart vad som ligger bakom förlisningen. Av de 86 personerna ombord överlever endast två. Hansakatastrofen är- fram till Estonias undergång- den civila fartygskatastrof som kostat flest svenskar livet sedan 1600-talet.  Det visar sig att fartyget blivit torpederat.
Det neutrala Sverige har blivit utsatt för en krigshandling.
Men än idag finns frågetecken kvar kring händelseförloppet.
I P3 Dokumentär hör du överlevarna, barnen som förlorade sina föräldrar i katastrofen, dykaren som varit nere på över 100 meters djup för att se Hansas vrak och författarna som inte kan släppa den här historien."

Hoppas jag gjort dig intresserad att lyssna.

Kram på er.
💚

1 kommentar:

Gudrun sa...

Tack för tipset om programmet,1944 mitt födelseår. Tack också för alla fina bilder du visar,alltid lika smakfulla.Lycka till med allt nu när mörkret gör sig allt mer gällande.
Ölandshälsningar