fredag 15 september 2017

En härlig höst tröja, helgplaner och fri frakt!


Godmorgon.

Regnet står som spön i backen denna fredag och det är riktigt mörkt.

Svårt att känna sig höstpepp och jubla över vackra dagar...hmm...

Men igår lös solen mellan skurarna och så mycket energi man får av det!

Jag hade en och halv timme, som jag bestämt mig för att ta fast att jag egentligen inte hade tid men man får prioritera ibland, hemma på eftermiddagen innan jag skulle tillbaka till jobbet igen...
Då skulle jag måla klart innanför dörren i hallen som jag påbörjat för två veckor sen och sedan har det inte kunnat slutföras...

Ja ni vet, så trist att dra igång projekt och inte göra färdigt...

Så igår fick jag till det sista (nu är väggarna där grå) och hann även möblera om lite, en tanke jag fick för någon vecka sedan om skåp som skulle byta plats mellan rummen.

Blev superbra.
(inte för att jag hann klart med det projektet då...haha..men jag fick färdigt med vitrinskåpet som var det värsta eftersom där är alla glas och porslin)

Får se om jag hinner mera i helgen så man kan få ordning på det också.

Vi har ju så högt i tak hemma så ibland kan möbler bli så små och fjuttiga i förhållande till rymden i rummet.



Dansa mellan vattenpölarna...


Denna gosiga stickade tröja från Lo-ika är en riktigt skön höstnyhet vi fått hem till butiken.



Samma färg som skummet på vattnet...
Som stenarna, som det enkla vackra i naturen...

Beige funkar alltid.
Och en grovstickad tröja är så lätt att dra över något annat för att känna sig mera "klädd".






Idag fredag 15 september har vi fri frakt på KLÄDER; SMYCKEN och SJALAR i nätbutiken.

Välj då alternativet Hämta hos Tulipa när du kommer till kassan så går frakten in på 0:-

(gäller ej i kombination med andra varugrupper)

Nu vill jag önska er en riktigt fin fredag med höstmys och trevligheter.

Våra helgplaner är lite beroende på vädret faktiskt men jag hoppas i alla fall på en härlig joggingrunda i skogen, att baka lite, att röja i mitt nya ommöblerings projekt och laga massa god mat!

Kram från mig

Inga kommentarer: