söndag 13 augusti 2017

Rött, glas och hemmapiff.


Rött för augusti.

För kräftor, för rönnbär, för nypon, 
för mognande äpplen och naturens sensommar skiftningar 
(och sensommarvärme som ju inte infinner sig denna märkliga väder sommar, men i alla fall...)

Jag har en förkärlek för röda klänningar.
Älskar färg!


 Men hörrni alltså vad hände med denna sommaren...

Vädret har varit så dåligt att vi inte ens hunnit vara på stranden en enda gång, förutom i Spanien då, som jag tackar min lyckliga stjärna att vi fick komma iväg till))!
Det har aldrig hänt att vi inte varit på stranden i Sverige sommartid...
Under alla dessa år så är det första gången som det inte blev ett endaste besök dit.
Onekligen lite tråkigt men det är ju som det är...


Denna helgen funderar jag mycket på vad jag ska köpa in till butiken och den nya säsongen vi har framför oss.

Första leveransen av höstnytt anlände redan i fredags och innehöll bla dessa fina glasljusstakarna.



Piffade dem lite efter helgstädningen.
😊


När jag har städat avslutar jag alltid med Washologis linnevatten som extra gott av väldoft och som är ett utmärkt rumsspray!

Ett nystädat väldoftande hem är ju bara ljuvligt!

I höst lanserar Klinta (vi säljer deras massageljus och doftpinnar) en nyhet som är Doftsprayer.
Jag lade en beställning på det i denna veckan så snart finns de i butiken.
Spännande att variera sig tycker jag, och doftmässigt också.
Vi kommer även att få påfyllning då på deras omtyckta doftpinnar.
💛


Ljusstakarna utan "piff".

Stiligt enkelt vackra.
Och vänder man på dem kan de användas till blockljus eller klotljus.



Schäslongen är min favoritplats om kvällarna.😉

Nu ska jag fortsätta måla min spegel jag började på igår.


Ha en bra söndag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för info om väskan! Förstod nästan det då jag finkammat nätet utan att hitta just din modell...
Ha en bra söndag i ditt vackra hus!

Tulipa sa...

Åh vad synd...
Men Guess har många snygga väskor så du kanske hittar en liknande...

Ha en bra vecka.

Kram Mariette