söndag 6 november 2016

* N O V E M B E R *


Det faller lite blötsnö från himlen denna dag och jag har bestämt mig för att baka årets sista äppelkaka.

På matbordet har hyacinterna börjat slå ut och jag tänder ljus, läser jultidningar och snor runt med tvätt och det vanliga som ska hinnas en söndag.


Efter förmiddags promenaden klipper jag en famn fururis och sätter i den fina korgen med handtag som står på golvet...
Ställer den på bordet så den syns bättre, pyntar med en ljusslinga och nyhemkomna fina dekorationer.

Blir bara hur mysigt som helst...

Så.
Återigen lite piffat och pyntat till nätbutiken.





 Igår kväll blev vi bjudna på en så grymt god kalkon...
Alltså jag önskar verkligen att jag kunde laga den typen av mat.
Får nog kanske träna på det...
Ett nyårslöfte?

Ikväll lagar jag i alla fall en god fläskfile i ugn med mycket sås, ugnsrostad potatis, sallad, ett glas rött till det och varma bröd...

Det blir bra det.
Imorgon är det ju måndag igen.
Poff, vad veckorna går...



Korgen och pyntet hittar ni i nätbutiken.

Fin söndag nu.

Inga kommentarer: