tisdag 15 november 2016

Jul ute i antiken


Godmorgon tisdag!

Laddar med kaffe för snart ska jag sätta igång att binda mer kransar och julfixa och dona.


Den där vinterfeelingen som man fick av frost och klara soliga dagar den har nu ersatts av regn och mera höstlikt väder men jag håller tummarna att vintern snart kommer tillbaka.

Vi har julskyltning i vårt lilla samhälle söndagen den 27 november och då skyltar jag om och fixar så klart (vi har öppet den söndagen mellan 15-18) men jag måste ju även ta fram en hel del jul innan dess och fixa adventsstämning för det är det folk vill ha nu.

Jag får då och då frågan "vad sparar du för fint till julskyltningen?".
Svar; jag sparar ingen jul till julskyltningen. Det som är julrelaterat måste komma fram innan dess.
Många butiker bjuder in till julinspiration denna veckan och jag kan inte komma en vecka efter med att fylla butiken med jul.

Sen plockar jag förstås fram nyheter på julskyltningen och fixar fint men tänker man just bara på julsaker så är det nu man ska passa på och inspireras och handla för en del av det nya jag köpt hem inför julen har redan tagit slut (vissa saker har jag beställt om av men det gör jag inte med allt...).


Här har ni en rad bilder utifrån antiken som vi har på gården bakom butiken,
Jul var det här.


Som en bit av en annan tid  att komma ut här...














Här kan man finna både det ena och det andra som ni ser...


Regnhälsningar M

Inga kommentarer: