onsdag 9 november 2016

En stjärnflinga av hopp.


Det faller små små vita, nästan osynliga, stnöflingor från himlen denna morgon...och jag tycker denna stjärna * 8 * påminner om en snöflinga...
och det får stå för något vackert.

...En stjärnflinga...

En stjärna av hopp.


För idag var det inte roligt att vakna.

Jag drömde en mardröm att Donald Trump vann.
Men det verkade inte vara så...

Fy, man vill bara gråta över detta...
Vart är denna värld på väg...

Vaknade av att någon tassade upp halv fem för att kolla vad som hände på valet på TV;n...
Sen kom den där mardrömmen som jag bara tänkte när jag vaknade att den kan inte vara sann.
Men en utsträckt hand meddelar de första orden jag inte vill höra när min klocka ringt
 och de är;
Det ser ut som att Trump vinner.
Skojar du, var mina ord.
Nej, det verkar så...

Jag känner mig stum och tom och ledsen.




Idag ska jag fortsätta jula ute i antiken och så ska jag iväg på utvecklingsamtal en sväng...

Tänk vackra tankar säger jag till mig själv idag och ha hopp.

Stjärnan finns nu i nätbutiken.

Kram Mariette

Inga kommentarer: