onsdag 30 november 2016

Denna tiden...


Idag hade jag planerat att åka hem på förmiddagen för att fotografera en del av nyheterna jag plockade fram till julskyltningen så det fick jag gjort och nu har jag suttit och gått igenom dem och lägger in i nätbutiken.

Fick ta in en gran också för lite vintermys känsla, men sen åkte den ut igen.
Lite för tidigt att ha inne redan nu, fast inte för styling förstås!

Vår gran ligger annars och väntar utanför dörren redan nu.
En kungsgran blir det precis som vanligt, men jag älskar de vanliga granarna också.

Så mysiga tider nu...

När E kom från skolan idag till butiken så hade jag värmt glögg och plockat fram pepparkakor innan han fick cykla hem.
Är det adventstider så är det...
Man kan ju faktiskt behöva värma sig med lite glögg idag för de blåser så in i norden...


Den här ljuslyktan är lite rolig för man kan plocka bort insatsen till värmeljuset och då använda den som vas.
Två funktioner i en alltså!
Tycker formen är så stilig också...




Ljuslykta med förstoringsglas framför.
Även de från PB Home och väldigt gammeldags eleganta på något sätt...


Porslinskorgen från House Doctor...


Denna kan man tex sätta en glasvas i och använda som vas, klä insidan med mossa och sedan plasta och därefter plantera en vacker julblomma i....Eller lägga i röda äpplen, ställa ett batteriljus mm...
Så fina!

Hantverkskänsla på dem!
Och jag tycker de passar så fint ihop med alla mjuka plädar, värmande skinn och gosiga kuddar som man vill bona och bädda in sitt hus med...

Denna tiden är en tid för ljus, värme, vackert,
 raggsockor, sprakande brasor, rykande varma drycker, blommor som ger liv och färg, kryddiga smaker, spännande böcker, stora varma tröjor och gärna en mjuk härlig filt på det och några gnistrande vita snöflingor om man får önska hej vilt...





Underbara kuddar!





Här ser ni porslinskorgen skymta när man har den som vas med en glasvas inuti...



 Hemma igår kväll...


Imorgon ska jag på en liten utflykt med en kompis.
Det ser jag fram emot (lyx i december!)

Kram!

Inga kommentarer: