lördag 27 augusti 2016

Dagen efter Formex...


Hej där!

Nu har jag kommit hem från Stockholm och Formex och det har sannerligen varit intensiva dagar.
Jag är helt slut!
Både i kropp och knopp!
Det är lite som att ha varit på en stoooor fest med massvis av möten och intryck och beslut som sedan färgar den kommande hösten och vintern här hos oss på Tulipa.

Jag sitter här nu och går igenom lite med min mamma (som varit hemma och tagit hand om butiken), vad jag köpt in och visar nya leverantörer. sorterar alla lappar, kvitton, orderbekräftelser och summerar och funderar på vad som ska kompletteras.

Jag ska visa er lite bilder från mässan och presentera nya leverantörer jag valt att handla av men måste hinna komma ikapp aningens först.

Och faktiskt, för första gången sedan jag började gå på Formex så fotade jag inte med min systemkamera. Det fick räcka med mobilen för, som vanligt, jag var stressad över att hinna med.

Det är en kombination av lycka, stress, grubblerier, funderingar, härliga möten med butikskollegor och människor man "känner" genom instagram, sökande av nytt, av inspiration av glädje, lätt ångest ibland över alla beslut...Allt detta på en gång och det sätter sig i kroppen...

Man blir trött, men ack så lycklig.

Ni som följer mig på instagram har kunnat se lite grann vad jag pysslat med och handlat av sen jag for hemifrån.

Mera info kommer som sagt här senare.



Brudbukett denna veckan.




Önskar er en härlig helg!

Jag själv ska nog försöka vila upp mig en aning men huvudet går på högvarv så det är svårt...haha...
Jag lovar i alla fall att det blir en spännande höst här i butiken med massvis av fint!

Kram Mariette

Inga kommentarer: