lördag 18 juni 2016

Att plocka lite sommar...


När trädgårdens rosor blommor är det lätt att klippa små söta buketter och sätta i muggar, koppar och vaser.
Just sådana här små nätta runda sätter jag helst i mina marockanska muggar då de är fina till i färger och form.

På bilden har jag rosor som heter Leverkusen, Gold Stern och Venusta Pendula.


Idag är det alldeles jämn grått på himlen men det är ändå en lördag i juni och det måste man ju göra något speciellt med,
Så det ska vi göra.

Känna på lite hav, äta lite gott och andas en massa sommar.

Hoppas ni får en vacker lördag!

3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Så vackra sommarblommor ;))
Trevlig helg !
Kram

Anonym sa...

Hej Mariette!
Tack för en trevlig blogg med fina foton och mycket inspiration!
Läser här nästan varje dag, men är dålig på att kommentera.
Kommer du att ha öppet butiken i sommar? Och så nyfikenfrågor: Hur länge har du drivit butiken? Hade du webbshop från början? Har du några anställda?
Trevlig kväll!
Kram Jessika

Tulipa sa...

Hej Jessika!

Tack för din hälsning! Roligt att du läser och att du undrar))!
Ja vi kommer att ha öppet i butiken i sommar, i princip som vanligt kommer det att vara öppet men v 29,30,31 och 32 görs det inga blommor till bröllop och begravningar. Kan hända någon dag att det stängs eller öppnas lite senare men ska man köra en bit för att komma till oss kan det ju vara värt att ringa först för att säkert höra så det är öppet som vanligt.
I nätbutiken skickas det paket nästan precis som vanligt under dessa veckor men med vissa dagars uppehåll.
Jag har haft min butik sen jag var 25 och nu har jag fyllt 43 i år, så det är ganska länge...Men den butiken vi har nu har vi inte haft från början, utan då hyrde vi en lokal men nu har vi eget och mycket större och både antikt och inredning och blommor. En mycket mera personlig butik har det blivit sen vi kunde köpa detta stället. Ett stort och viktigt steg i rätt riktning var det.
Nätbutiken har jag haft sen 2011 tror jag det blir...
Jag har en anställd och det är min mamma.
Hoppas det var svar på dina frågor.

Kram Mariette