söndag 10 april 2016

Snyggaste kryssbordet och inredningsinspiration!



 Ja men hur fint är inte detta då..?!

Så himla snyggt om ni frågar mig!

Kryssbord gjort av min händige lillebror och de fina stolarna från IKEA.
I kvällssolen på den nybyggda altanen...mmm...så härligt snyggt!


God kväll.

En helg som bjöd på riktigt bra väder har vi haft.
Idag ingen sol direkt men alldeles vindstilla och milt och perfekt för mig som skulle måla ute.

Sen var det iväg på ärenden, där efter lite öppet i butiken, ut på power walk med poddlyssning och sen var dagen så där på sin vända mot kväll igen...


Igår kväll...
ja då var vi på kalas här...

Hos bror och svägerska.

Och jag tycker det är så fint och inspirerande så jag måste visa er för jag tror det kan inspirera några fler...


Hur fräscht som helst...

Bordet blev jag alldeles kär i.


Elen väntar på att dras...
Och bordet ja det blev precis alldeles klart så mycket nyare kan det inte bli.



Mamma provsitter.


Ett glas vitt vin smakar så där alldeles extra bra i solen en lördagskväll mot en husvägg varm efter dagen...


Ja det var precis det kom med...
Mitt nya favorithalsband från Lo-ika.
(Hittas i nätbutiken.)
Det är så lätt och nätt och perfekt för mig som är ovan att bära halsband men detta glömmer jag bort för det väger inget och så har det en så söt halv vinge...


Här syns hela. Fotat tidigare på dagen igår.


Men tillbaka till kalaset och inredningsinspon!

På tal om inspirerande barnrum...
Här bor Noel...

Så läckert och fint!

I födelsedagspresent fanns bla denna stringhylla/skrivbord.
Nätt och ursnygg klassiker och så bra med hyllorna!

Väggar Kalklitir.


Klämspot lampa House Doctor, min nätbutik.


Robotsamling och för de små figurerna fint i en hylla med små fack...



Ovanför sängen A B C


Nymålad turkos stol i kalkfärg inne hos Nova med matchande matta...
Sänghimmelhörna med ljusslinga och drömfångare...


Kaninlampa även den Tulipa.


Milton, Noel och Eric.
Födelsedagsbarnet i mitten.


Tove Frank kort i ram, finns i min butik de också...


Olivia och Alicia.


Ja det var bara en liten kik på detta supermysiga hem!
Det var ju lite folk överallt så inte läge att fota just överallt.

Men, hjälp så fint och mysigt de fått.
Det var ett tag sedan jag var här så då hade det ju hunnit hända en del...
Ny inredning, nya byggen (walk in closet tex) och härliga fina detaljer precis överallt.

Sååå kul att se och njuta av!



Suddig bild men den bästa från just fikan...som var bla (!) en tårta från Jennys matblogg med nutella, hasselnötter, ferrero rocher mm.
Mycket god och mäktig. Vald av Noel som älskar choklad! 
Ja vem gör inte det...haha...

En riktig kalaslördag var det med andra ord!

Nu ska jag ta in tvätten som torkat ute idag och bädda rent.
Det är det absolut bästa att avsluta söndagen med... Nytvättade fräscha linnelakan med doft av bomull från Washologi.

Hoppas ni haft en fin helg!

Kram!

1 kommentar:

Annett sa...

Åh vilka ursnygga altanmöbler!