torsdag 17 december 2015

Torsdagens!


 God morgon.

Jag kör dagens december erbjudande i nätbutiken/butiken lite sporadiskt och idag blir det åter ett!

Nämligen på dessa superfina paraplyer.

Formen är bara så vacker på dem plus att färgerna inte är helt fel de heller...
Det blå är sagolikt fint med sina små silverprickar...



 Idag torsdag 17/12 är det 25% rabatt på paraplyerna, (kan ej kombineras med andra rabatter.)


Det är inte länge sedan dessa bilder togs men det känns typ som att det var fleeera månader sedan...

Den där solbrännan från sommaren som stannade en bit in på hösten är långt borta!



Ett nytt litet nätt vintagebord som hamnat i nätbutiken idag.


Igår var det frostigt fint men riktigt råkallt.
Jag frös hela dagen fast att jag hade fullt upp med mina blommor...


Mentalt laddar jag för helgen och planerar vad jag ska hinna hemma.
(och så klart så är det mycket butik i huvudet nu också, beställ de blommorna till den dagen, ta hem fler sådana, glöm inte det, fixa det osv...)

På hemmafronten ska jag i alla fall bla ta in julgranen.

Är jag sist i Sverige då eller...haha...Tycker man ser att de flesta har tagit in och klätt sina...
 I alla fall på instagram så svämmar det över av snyggt klädda, stylade julgranar.

Men jag är så gammalmodig jag så jag vill absolut inte ta in vår förrän till helgen.

Då blir det känsla av att nu står julen för dörren.

Så där alldeles på riktigt minsann.

Ska nog om jag hinner även köra en omgång lussebullar, lite knäck och kanske bröd.

Man kan ju alltid satsa på att hinna och sen blir det vad det blir.

Tack för att ni kikar in.

Önskar er en fin fin torsdag.

Kram Mariette

Inga kommentarer: