torsdag 10 december 2015

När himlen är så grå...


Dessa dagar när himlen är grå så älskar jag rött så där alldeles extra mycket.
Det värmer själen och lyser upp dagen.

Det varma, det vackra, det lysande.

Just nu är det en del sorgbinderier för min del och att välja en kistdekoration när det närmar sig jul med just julens blommor är så fint tycker jag...

Här vita hyacinter, röda amaryllis och röda och vita nejlikor på en bädd av granris och lite murgröna...


Om ni liksom jag älskar hyacinters doft så blir man lite besviken när man köper dem i kruka...
De doftar ju inget, ja inte mycket alltså...
De är mest gudomligt fina.

Men till er som längtar efter hyacinters doft så rekommenderar jag att köpa snitthyacinter.
De doftar som jag önskade att de på lök gjorde...
(jo det finns så klart undantag men de flesta hyacinter har numera låg doftkod pga att så många är allergiska och inte tål dofter.)

Igår när jag körde hem hade jag tre snitthyacinter med mig hem...
Det räcker.
Det doftar fantastiskt och är förstås så fint i sin vas.

 Och så blir det ett dagens erbjudande idag också.

10% rabatt på finaste bästa batteriljusen från Enjoy Candles, naturtrogna, 100% äkta vax och så brandsäkert det kan bli när det gäller ljus...
Gäller under dagen idag.


 Gäller på både Carrara marmor ljusen och Nordic white...


December hälsningar
 xxx

Inga kommentarer: