söndag 27 december 2015

Mer jul, jag vill ha mer jul...


Ja så känns det...
Jag vill ha mer jul.
Jag är inte alls trött på julmat, på julgran , på julklappar, på julmys, på sena kvällar vid en bra film, knäck, choklad, lyxen att kunna läsa en bok... Ljusens magiska tid och julens speciella skimmer.

Nej, jag vill gärna stanna i den bubblan lite till.
Och så känns det varje år så det är inget nytt.

Men imorgon laddar vi om för nyår.

Igår firade vi i alla fall jul hos mamma och pappa.

Här kommer lite bilder.



Julens långbord med stora och små...


Eric och jag...



Noel och mamma Rebecka..



Kusiner med fluga...


Julklappsutdelning.

Jag fick bla Martina Haags bok "Det är något som inte stämmer" som jag verkligen ser fram emot att börja läsa i idag, lite Mateus, lite från Leila, lite träningskläder...
Men som vanligt har jag inte kommit så långt att jag satt mig med boken ännu....Hmm...Har verkligen svårt för att ta mig tiden att sitta ner... Det går av bara farten för mig att hålla igång...


Sen blev det till de yngres förtjusning lååånga tomtebloss...




Hoppas ni har en riktigt mysig och fin söndag.

Här vaknade vi till lite snö idag morse men den regnade snabbt bort...


Kram från mig.

4 kommentarer:

Meta sa...

En lika trevlig julmiddag där med ser ja Ni är duktiga på pynt och mat ni.
Önskar dig ett Gott slut på året.
Snart vänder vi till rena vita blad i nya årsboken det ska bli så spännande att se vad den kommer att fyllas med för kul
Kram Meta

♥Linda♥ sa...

Jag är precis likadan och vill gärna hålla fast vid julen så länge det går. Jag har lite svårt för januari och februari som brukar kännas långa och mörka. Vilket fint julfirande ni hade igår. Så fint pyntat.
Ha det så bra!

Ekenäsliv sa...

Ja, nog gick det lite för fort...
Här fick granen åka idag då den barrade som sjutton :(
Kändes lite vemodigt att redan behöva kasta ut den faktiskt.
Men resten av pyntet är kvar :)
Nu vankas här film!
Ha en fin kväll och God fortsättning önskar jag dig!
Kram Anna

AnnaHelena sa...

Jag är inte heller trött på julen. Tvärt om. Det är ju nu det bara känns kravlöst och mysigt. Vi håller kvar vid känslan ett tag till, tycker jag!

Martina Haags bok har jag läst nu i juldagarna. Eller, rättare sagt: på juldagen - för den går fort att läsa. Jag tyckte den var riktigt bra, men det är helt oundvikligt att se några andra för sin inre syn än Martina och Erik...och det kan ju tyckas elakt och orättvist, men efter att ha läst den här boken så har i alla fall jag lite svårt att tänka bort boken när jag ser Erik på tv...Hur som helst så har du en bra läsupplevelse framför dig!

Kram // AH