lördag 12 december 2015

Ljusgrupper, antikt och annat till Lucia.


Hej Lördag.

Snart dags för mig att ta helg.

Det har varit en intensiv blomstervecka vilket känns i fingrarna!
De är lite slitna och såriga och ömma.
Jag har dock blivit så mycket bättre på att använda handskar numera vilket räddar mig en hel del. Har ju fått infektioner i fingrarna när jag varit slarvig...det sitter en del i det gröna, i jorden och allt man pysslar och skär och arrangerar.

Detta har annars varit en "vanlig" vecka i butiken.
Förra veckan hade jag ett kul uppdrag jag glömt att berätta om...
Då var jag iväg på ett företag och fotograferade 38 anställda...
En utmaning som var rolig!


Här är några små bilder från butiken...

Den fina antika spegeln har jag lagt in i nätbutiken idag.

Tycker det är så vackert att blanda antika ljusstakar som jag gjort här...

Ett kranium till det...? Ja....varför inte...




Det är verkligen extra mysigt att få jobba i blomsterbutik den här tiden på året.

Alla dofter som kommer med blommor, gran, mossa, ljus, kanel...
Mmmm...

Och så alla fina lampor och ljusslingor och härliga detaljer som ger advents och jultiden det lilla extra som man får omge sig med i mängd så här års i butiken...
Ljuvligt!


 Vacker gammal spegelbyrå som fick plats i butiken när Emma soffan som stod här hittade ett nytt hem...
Vi har alltid fler möbler än vi får plats med men det är roligt att variera sig.


Ljusgruppstider.


Det lilla strasspännet hittar ni också i nätbutiken under Övrigt/Små detaljer.


Och en luciakrona som var beställd att kläs till idag.
Var tvungen att sätta i ljus och prova den för att se den tänd...

Så otroligt vackert och stämningsfullt det är med lucia.
Och vilken krona det är att bära för den som är lucia...

Idag ska det rullas köttbullar och viras in julklappar.

Hoppas ni har en mysig helg!

Kram

Inga kommentarer: