tisdag 15 december 2015

Glashalt och stjärnklart.


Hej Tisdag.

Ja men nu går dagarna så fort så fort mot julafton.

Jag har varit och fixat några julklappar idag, så nu kan det bockas av på listan.
Jag är en person som har så många listor och lappar, och jag är också en person som nästan lika ofta letar efter de där lapparna när de väl ska fram...helt komiskt alltså...

Faktiskt när jag tagit dessa bilderna igår så såg jag att det ramlat ner en julklappslapp med lite sifferstatik under mitt skrivbord... Syns dock inte på bilderna jag valde...


I detta rummet kör jag som vanligt med stora stjärnor i fönstren.
Det är ju min favorit så varför ändra på det konceptet då liksom))!


Dessa korten togs igår, sen eftermiddag, och då var det vackert frostvitt ute.

Idag morse däremot då var det sjukt halt.
Det konstaterade jag så fort jag backat ut ur garaget och skulle ta första kurvan ner från huset.

Vi har en riktigt läskig backe hemma när det är halt väglag.
Den är brant, den svänger på toppen och den stupar på ena sidan ner mot kraftstationen och vattnet...

Den såg jag inte fram emot när jag förstod hur halt det var, jag har ju faktiskt äntligen lärt mig att passa mig för den och inte glömma att den är förrädisk, så lagom med fart för att komma upp men inte för mycket för att få sladd och glida...

Vissa morgnar behöver man inte köra långt för att det ska räcka...

Men vi kom fram, stressade till bussen som vanligt.

Nåt år har jag fått sanda backen för att ta oss upp, men då hade vi i alla fall ingen buss att passa...puh...
Livet på landet som "ensamstående"...


Denna hösten har vi haft några fina exemplar av Emma fåtöljer och soffor.

Denna urtjusiga ska jag lägga in i nätbutiken så fort jag är klar här.

Tycker det är läckert med lite snöfrostade blommor...
Som här...Scabiosa...
"Vintertäckta".



Dagen har också bjudit på påfyllning av efterfrågade favoriter...som bla detta fina sneda silverhjärta till värmeljus...


Kollar kalendern och ser att imorgon ska julkorten postas när det är julkort med julfrimärke.
Blir till att skriva dem ikväll då.

Decemberhälsningar!

1 kommentar:

Meta sa...

vad vackert det är med höga fönster och högt tak. Det ska bli så hos mig på kolonin också.
Halkan är inte att leka med hoppas det går bra för dig i vinter( om det nu blir någon) värmen är ju på väg igen
Ha en bra vecka
Kram Meta