tisdag 10 november 2015

Stjärnor och lyktor som lyser...


Hej.

Idag har jag fortsatt fixa julfint ute i antiken.
Granen har kommit in, tomtarna står i skåpen, adventsljusstakarna lyser och i kaminen brinner elden...

Och det kan behövas...
För vilket ruskväder det är idag!
Hujedanemig vad det kan vara novembergrått...

Storm, blåst, regn...

Vilken tur att oktober var så fin så det inte känns som evigheter sedan man såg ljuset...

Vi har fått hem lite efterlängtat som jag fotograferat och lagt in i nätbutiken idag.

Ljuslyktor i droppform med mönster i metallen som skapar ett så vackert sken...

Även stjärnljusstakarna har vi väntat på hela hösten lång,..





Den stora avlånga spegeln har suttit på en möbel men blev så fin som ett underlägg på bordet...



Facett vasen från Tine K Home gör sig lika bra till en bukett blommor som till en liten gran med rot...



Det börjar bli dags att planera för julskyltningen...

Två och en halv veckor tills advent...

Tro ni vi får någon snö tills dess...

Känns lite långsökt just nu men för några år sedan var det faktiskt snöstorm just på skyltsöndagen så då fick man snö så man teg.

Kram från mig

PS; såg ni på Pluras nya program igår på TV3 kl 21?
Om inte kan jag rekommendera det. Riktigt bra tyckte jag!
Allvarliga samtal om livet och ditt och datt i ett sommar Sverige och ett vackert växthusbygge på det.

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Ja man får verkligen pigga upp sig med ljus, lyktor och annat vackert nu när det är såååå grått...
Kram Anna