lördag 19 september 2015

Lanternor, lyktor och Nemo.


Vilken strålande septemberlördag!

Vackrare än så här kan knappast september bli.
Ljumma vindar, värmande sol och löv som sakta gulnar och faller...

Efter en rolig dag i butiken har jag nu varit ute och sprungit och efter lite bloggande så ska jag ut och plocka plommon från trädet innan de rasslar i backen.

Sen ska jag laga en kycklingpasta med citron, bacon och ruccola och annat gott i.



Visst är lyktan bara så där ljuvligt fin med sina mässingskanter som skimrar vackert...

Mitt fikonträd i Tine K kruka står på kakel från Tine (K så klart!).

Vi fick hem nya varor igår, igen.
Bla från PB Home som levereade denna lanterna som blivit mycket ombloggad och instagramad sen Formex gick av stapeln...



Kan både ställas och hängas.
Jag har ett Enjoy batteriljus i denna, men medföljer gör en glascylinder i vilken ljuset ska placeras...



Kaklet från Tine K Home har vi i två varianter som syns här.
Snygga att använda under ljus och ljuslyktor eller under krukor...eller bara lutade mot väggen...
(eller förstås att lägga som golv men det är ju en annan historia och mängd plattor också för den delen!)


 Kakel, lanterna och lyktorna är senast nya i nätbutiken.

Jag hade förstås hjälp när jag skulle fota detta igår...
Utav min ständige sekreterare Nemo.

Som till slut fångades i buren, för han var mest i vägen faktiskt...



"Buren" är den där Mega varianten till korg från Tine K så där fick han gott om svängrum, fast det blev ju så klart trist, efter två minuter eller så...


Så han fick komma ut i det fria igen..

Mer sällskaplig katt har vi aldrig haft. Han älskar att kela och att busa, så klart, och eftersom han är en efterhängsen liten sak så vet jag inte hur många gånger vi sagt; nej nu blir jag så trött på dig. Fast det där är ju med en nypa salt för han är bara det mysigaste och roligaste som finns.

Ibland är han mer som en människa än som en katt.
Han kan sitta i soffan och sova tex...lutad mot ryggstödet..haha..är det inte lite människopoäng på den...Eller om man vill ta ett kort och han är trött, då lägger han tassarna framför ansiktet...
Och så kan jag fortsätta dra liknelser...



Hoppas ni har en riktigt skön lördag!

Mys och kram från Nemo och mig!

1 kommentar:

Jenny sa...

Så himla söt han är, Nemo! De är verkligen personligheter, vi har två katter och de är så otroligt olika. Kycklingreceptet låter gott, delar du med dig kanske?

Trevlig söndag,
Jenny