måndag 3 augusti 2015

Måndag, semester och sol...


Morgon i trädgården under de skuggande träden...

Hej hopp!

Åh vilken dag!

Sommaren kom tillbaka med besked och vi har njutit på stranden och gottat oss.

Ja först började jag dagen med att jobba och direkt efter stranden jobba...
Många beställningar som går iväg imorgon.
Även om jag inte är i butiken nu så har jag ju en nätbutik också...


När det gäller inredning kommer det mesta i vårt hem från egna butiken, så klart. Men när jag är i Stockholm brukar jag alltid gå in på Bruka och köpa något från deras fina saker som passar så bra in i vårt kök och mina favoritfärger som brukar bli i pastell.
Denna gången på Bruka så "investerade" jag i ett gäng nya muggar av sorten som syns två på bilden ovan.
Jag tror jag måste slå till på matchande assietter nästa gång...

Passar fint till mitt GreenGate och här även Chamois duken, så klart!

Jag är och har alltid varit väldigt svag för olika nyanser av blått...


Vallmokapslarna som jag klippte av igår när jag rensade och röjde i trädgården är en fin dekoration i skålen tills jag strör ut fröna i kapslarna i landen och får fler blommor nästa år...


Och så har vi vår lille bebis, 
Nemo.

Han växer. men är fortfarande liten och naggande god och fruktansvärt charmig och söt.
Det finns inga mellan lägen på honom. 
Antingen är det bus, 
mat eller sova som gäller.
Han slocknar som när man blåser ut ett ljus.
Och så är han så tuff och klättrar var som helst, men sen kan problemen börja när man ska komma ner...
Då hörs det rop på hjälp och ett huvud med stora blå ögon kikar ut ur toppen...
Han ser bara för rolig ut då...

När vi var i Grekland och sen Stockholm så bodde han hos svärmor så nu heter hans nya kompis Dilba och är en stor Berner sennen.


Hoppas ni också haft en fin måndag!

Nu är sommaren här och Sverige är så fantastiskt som bara Sverige kan vara!

Kram M

Inga kommentarer: