lördag 1 augusti 2015

Glimtar från instagram...


Så blev det augusti med sol på himlen.

Som alltid försvinner en månad så fort men om sommaren är de så där extra speciella att det nästan gör ont att de försvinner...

Jag har inga bilder från kameran idag att dela med mig av.
Den fick vila igår, utan bara några små bilder från veckans instagram som skymtat där i det bildflödet...men som så klart inte håller samma kvalitè som fotat med en riktig kamera.


Konsten att försöka slappna av på hemmaplan är svår...
Jag kommer hem från lata dagar i Grekland men känner att så fort jag kommer hem så rusar hjärtat lite för snabbt och allt bara snurrar fast att jag har rätt att koppla av och inte stressa...
Det är så svårt det där.
Man är så inne i vardagen att en veckas semester inte bara tar bort det...

Springer i regnet, suckar över vädret, man vill ju inte ens gå ut i trädgården känner jag, men hittar många kantareller och har det mysigt inne ändå, 
trots allt.
Vi har ju fått vår sol i 44 grader i en vecka.
Men hemma vill man så klart också få lite av den magiska svenska sommarkänslan som inget annat land kan ge på samma sätt...


En av de nya möblerna i butiken.
Ett gammalt klädskåp jag målat svart har fått flytta in och är förstås till salu.


Tur det finns mysbelysning när augustis ljumma kvällar blir allt mörkare och tätare...

Microslingan i tallrikshyllan blev veckans påfyllning i butiken ihop med favvodukarna , så klart, från Chamois!

Med det önskar jag er en härlig lördag!
Jag har sovit på tre madrasser och sovit som en prinsessa!

Semestermys!

Inga kommentarer: