lördag 22 augusti 2015

Formex del två.


Hos Olsson & Jensen på Formex.

Hej Hopp!

Åh jösses vad jag var trött igår... Formex tar på krafterna. Jag tror det blir en slags mental utmattning faktiskt.
Det blir för mycket.
Hjärnan och tankarna hinner inte med allt den ska ta in och besluta om (och fatta rätt och viktiga beslut om!) under dessa futtiga timmarna och dessa oändliga möjligheterna.

Men jag är så glad att jag åkte upp!
Det ger inspiration en masse och så hittar man nya leverantörer och kan klämma och känna på allt på riktigt och inte bara beställa från bilder.

Så, lite mera Formex nu alltså!

Hos Olsson & Jensen är det alltid galet snyggt med rätta känslan för detaljer och det unika.

Och titta, amaryllis i augusti...
Wow, så lyxigt...och en föraning om allt vackert som väntar oss där borta i november och december...


När man går en dag på mässan hinner man inte alla inköp hur mycket man än försöket så därför beställer jag både innan jag åker upp och efteråt.
Igår satt jag och beställde julbelysning...


Sen finns det nya leverantörer man hittar på Formex som man sen åker hem och funderar över...
Kan de passa mig... Kan de passa min butik...
Det roliga är att det finns alltid så många nya möjligheter.


Ja det blev lite bilder hos Olsson & Jensen...
Deras vackra vintage möbler, i ett ex endast, går alltid som smör i solsken...
Tror jag såg två skåp som fanns kvar att köpa.
Tur vi har vår egen guldgruva av antikt här hos oss...


Men det röda skåpet...
Hjälp så fint!

Jag älskar färgerna här inne.


Och så har vi de marmorerade nya ljusen från Enjoy Candles som blivit försäljningssuccè och det senaste sena!
Dessa har det blivit sån efterfrågan på så det är begränsningar nu...

Men givetvis kommer de till oss.

Beräknas komma om ca en dryg vecka.

Marmor ska det vara!

Syntes överallt på mässan.
Och visst är det snyggt!


Hos Sophie på Enjoy Candles blir man alltid så glatt bemött!


Advent hos Watt & Veke.

Mycket stjärnor i koppar och bronstoner.


Något som känns som en hit inför advent och vinter är träden med belysning...
Både i stora modeller att sätta i trädgården och mindre att ställa på fönsterbrädan...
Så fint tycker jag...

Siluetten av ett träd är så stilrent och så lite små fina lampor på det...Mmmm...enkelt fint...
(ingen bild på Watt & Vekes sådana dock!)
Men ni såg kanske i förra inlägget House Doctors modell som jag fotat på flera ställen...


Och så har vi denna utställaren...
 ...ateljè epifor...

Dessa prints sprider sig som en löpeld över instagram och fångade mitt öga när vi sprang förbi dem på väg från en mässhall till en annan...

Så nu är det en av våra nya leverantörer för hösten.

Varje print är unikt och vissa kommer i två storlekar.


Vilken jag gillar bäst...
Det frågade jag mig, men jag älskar dem  allihopa!
Kan omöjligt välja ut en favorit även om jag nog är mycket svag för dessa två här ovan...


En av storsäljarna är fjärilarna som formar peacetecknet.


 Vi hittade också lite nya leverantörer av trädgårdsfint.

Både danska och svenska...

Ser mycket fram emot det.
Trädgården lever långt in på hösten och detaljer som kan stå ute året runt har man ju mycket glädje av då det inte finns så mycket annat som sticker ut i trädgården just då...
Och därför syns de extra mycket.
Att inreda ute vid entrèn blir extra viktigt vintertid.



Igår fick jag meddelande om att saker jag beställt på mässan redan var på väg!
Det kallar jag snabbt jobbat!

Så nu kommer det att droppa in mycket fint framöver med start redan nästa vecka.


Senaste nytt i nätbutiken är dessa nya Marockanska speglarna från Tine K Home som är i oxiderad mässing.
De finns i fyra olika modeller och två storlekar.
Underbara att mixa med varandra till en liten (eller större!) spegelinstallation.
Eller bara en enda ihop med något fint print eller fotografi på väggen...

Många variationsmöjligheter.



Puh..
Många bilder idag!

Hoppas ni fått lite inspiration och tips och på vad som ska komma framöver till min butik.

Glad lördag!

Kram M

Inga kommentarer: