onsdag 13 maj 2015

Om morgondagen

 
Nu finns det mycket fint grönskande att binda en krans av.
Inte för att det håller så länge när det handlar om färskt grönt men ibland är det vackert nog, om än bara för någon dag.
 
Igår kväll när jag sprungit en runda kom jag på att jag måste binda en krans av häggen som blommar så fint vid vårt hus...
 
Precis då började det ösregna.
Och inte lite. Verkligen öppen himmel så det rann ner i nacken och in under jackan där jag stod böjd och skyndade mig allt vad jag kunde att göra klart denna vita väldoftande sak.
Man får ju inte ge sig.

 
Jag gillar när det blir lite "slarvigt" och stort men jag har svårt för att göra det för jag binder gärna tätt och kompakt.
Men med ösregnsbrådska blev det lite busigare look.
 
 
Och så skulle jag meddela att imorgon på Kristi himmelsfärds dag så har vi stängt enligt tradition.
Öppet igen som vanligt på fredag och lördag.
Välkomna då.
 
Jag har skyltat om och fixat.
 
Mysig kväll!

Inga kommentarer: