lördag 16 maj 2015

Motivation, blommor och happy lördag!


 
Efter en härlig helg i butiken med många glada kunder så tar jag nu helg.
Börjar som vanligt den på bästa sätt med en joggingrunda i skogen.
 
Jag har verkligen känt mig sååå seg och saknat/saknar den där energin till att springa som jag brukar ha.
Några dagars vila har det därför blivit då motivationen varit låg och benen gjort ont och den där gnistan jag många gånger tar för givet saknats...
Men nu har jag sprungit både igår och idag och det har känts riktigt bra.
Ibland gäller det att tvinga sig själv även om man så klart också måste unna sig vila.
Jag är dock inte typen som mår bra av att slappa, utan mår som bäst när jag får hålla igång och jag vill verkligen det.
Det är ju ingen annan än en själv som kan se till att man mår sitt bästa.
Och det gör jag med motion.
Att rensa huvudet och känna sig stark i kroppen är bästa bästa känslan och så alla lyckoendorfiner på det!
Man blir bara en vinnare av att röra på sig.
 

 
Brudbukett till idag;
Ros Shogun och importerade stora liljekonvaljer.
(Matchar inte min blus ...hmm...men den kom visst med...)
 
Fin lördag!
 
Kram Mariette


2 kommentarer:

Finaste mattan sa...

Fint! : )

AnnaHelena sa...

Jag blir glad av att höra hur bra du mår av motion. Jag vet ju att det även gäller mig, men jag har så svårt att hitta tillbaka till rutiner när det gäller just motion. Skyller på att jag har för mycket att göra, men vet att det bara är jag själv som kan prioritera in löprundan. Det finns egentligen ingenting alls att skylla på.
Fin bukett!

Kram // AH