torsdag 30 april 2015

Valborgshälsningar!

 
Hej Valborg och Mariana dagen!
 
När jag var liten hade jag namnsdag idag för det var det som min mamma tyckte var mest likt Mariette i almanackan om man nu tvunget skulle ha en namnsdag...Och klart man skulle!
 
Idag firar vi Valborg för att det ÄR Valborg och våren ska sjungas in...
 
Traditioner är fina och ska man vara rädd om...
 
Hoppas bara att det inte ska regna och blåsa för mycket...
 
Vissa år har det varit så varmt och vackert när man gått till brasan och andra såååå kallt...
I år blir det nog den senare varianten.
 
Jag ser fram emot helgen för då är hela familjen i Bolagsvillan hemma från jobb både nära och längre bort, det ska grillas och trädgårdsarbetas, ut och springa, ha gäster...
 
Jobbar förstås som vanligt på lördag men imorgon har vi stängt.
Yes. Lyx!
 



 
 
Hej säger även Elsa idag!
Hon älskar helt klart att våren är tillbaka!
Livet börjar om...och helst ska man vara ute och ränna hela nätterna om hon får välja...
Fast vi ser helst att hon ligger och spinner i någon av våra sängar och är ute om dagarna istället...
 
Nu önskar jag er en riktigt skön Valborg.
 
See you in May!
 
Kram!

Inga kommentarer: