onsdag 18 februari 2015

Vardagspuls!

 
Hej Hopp!
 
Ja det kan man väl verkligen säga med denna bilden här ovan eller hur...haha...
 
Precis så känner man sig efter varje härlig runda!
Dvs full av energi och styrka och glädje.
 
 
Har ni sett TV4;s nya program Vardagspuls?
 
Såååå himla bra tycker jag!
Precis ett sånt program har jag saknat, (utan att veta om det då men i alla fall!).
Problemet är ju dock att det går en tid på dagen då jag absolut inte sitter och tittar på TV för då är det kvällsmat och träning...
 
Men eftersom det är sportlov denna veckan och vardagsrutinerna är lite annorlunda så satt jag ner och såg hela programmet igår.
Skulle vilja sitta bänkad varje kväll...

 
Så bra, motiverande och tipsande.
 
Gillar deras pepp till att laga nyttig mat och tips på träning och allt annat som rör en hälsosam livsstil.
 
Tummen upp för ett sånt här program!


Nya löpartights hittas här.
 
Igår kom jag ut på en joggingrunda i dagsljus och det var så himla skönt!
Vardagsträningen denna tid på året är ju alltid annars när det mörknat men att få komma ut i ljuset (om än att det var en grå dag) känns skönt för själen.
 
Mina nya joggingbrallor är lite tjockare i materialet än mina Adidas jag använder flitigt men man behöver ju lite ombyte.
Finns hur många kul löparbyxor som helst nu för tiden ju...
Sen är frågan hur mönstrad man "vågar" vara...
Jag kör mest på lite "lagom" tryck.
Men får nog kanske slå till på supermönstrade nästa gång!
 

 
Mössa med kamotyg och stjärna kommer från Jenny Ragna.
Perfekta i materialet att ha när man tränar.
 
Ha en god onsdag!
 
Kram Mariette

2 kommentarer:

kustnära sa...

Ja, visst är det härligt att ljuset är på väg tillbaka så man får lite längre dagar och mera energi. Visst är det bra program även om tiden är lite fel. Vi har en inspelningsbar hårddisk och vi spelar in alla avsnitten så då är det bara att sätta sig o titta när det passar o kan hoppa förbi all reklam så tar inte ett avsnitt så lång tid heller. Det är att rekommendera för alla typer av program. Då finns de där lagrade o man kan välja när det passar att se dem.

Jenny sa...

Såg just att det programmet finns på TV4 play, då kan man ju titta precis när man vill! Så himla lämpligt, inte för att jag sett just det, men följer biggest loser bla. Inte lika mycket reklam heller om man tittar på play, men allra bäst om man spelat in på hårddisken så kan man hoppa hela reklamen.

Tack för inspirerande träningsinlägg!

Jenny