måndag 12 januari 2015

Tänk om...

 



 
God kväll.
 
Ja men det var lite konstigt att komma hem ikväll
 och de där vackra stjärnorna i fönstren lös inte längre...
 
Jag saknar dem allt men vill inte ha dem längre än vad jag hade.
 
Det är ljuset jag saknar.
 
Tänk om januari bara kunde bjuda på lite solsken och inte en massa stormar vid namn Egon och annat som de alltid ska heta utan istället ge oss dagsljus som glittrar.
 
Nåväl, tills dess tänder jag ljus, värmer te och har fyllt på med nya bra (förhoppningsvis!) böcker från biblioteket.
 
Och så drar jag ett varv med fingret runt jordglobens blå och önskar jag kunde resa långt iväg dit det är sol och havet är varmt och inga bekymmer fanns...
 
Men, jag får väl nöja mig med Stockholm på torsdag då.
Det är ju alltid nåt!
 
Kram!


Inga kommentarer: