tisdag 20 januari 2015

Sånt som får januari att skimra...

 
God dag denna snöiga tisdag.
 
Här pågår det precis som igår fotografering av nyheter som kommit hem till butiken och det är som sagt alltid lika kul!
Mindre kul är januaris mörka dagar men, men, var månad har ju ändå sina fördelar.
Tur att man kan vara inne och mysa och laga någon god mat...
Och sen går ju faktiskt januari också nästan mot slutet nu ...tiden går lika fort oavsett årstid.
Det gäller att försöka njuta av dagen oavsett vind och väder, ljus och mörker.
 
Vi har födelsedagsbonanza i vår familj i januari och februari så det blir en del kalas.
Först ut är min pappa som fyller 70 (!) år på söndag!
 
 
Fattigmansljusstakar...Fina i sin ensamhet men även att mixa med olika höjder och modeller.
Den Vietnamesiska flodurnan är Tine K, ny i nätbutiken sen igår, jag älskar min!, och lyckodjuret kommer snart hem till butiken också.
Marmorskivan antik.
 

 
Schackpjäser, superfina inredningsdetaljer och inte så små och "pluttiga"...
Fint när man inte har för mycket småprylar tycker jag utan istället har lite rejäl storlek på sakerna.
Att hitta det som kompletterar varandra är inte alltid det lättaste men man får prova sig fram och experimentera.
Vaser, ljusstakar, något grönt eller en snittblomma och någon fin udda detalj tycker jag dock är sånt som man kan variera sig med i det oändliga och det blir en skön kombo!
 
 
Exempel på ett av de sprillans nya doftljusen i fin förpackning...
 
Det svarta skåpet är bild från butiken.
 
 
Hoppas ni får en skön kväll.
Här ska jag snart laga lite klassisk svensk husmanskost!
 
Passar en vinterdag perfekt!
 
Nyheterna hittar ni förstås i nätbutiken.
 
 
Kram Mariette

Inga kommentarer: