lördag 6 december 2014

Lite jul i stora rummet...

 I mitten fönstret i stora rummet ut mot vattnet...
 
 
Hej i "decemberkvällen"!
 
Eller ja...det är ju inte kväll när klockan är strax efter fyra men med mörkret så känns det ju så...
 
 
Jag har precis kommit hem efter att ha varit iväg efter jobbet och fixat några paket, lite belysning till adventsljusstakar och annat som ska skötas med.
 
Jag har fortfarande inte plockat upp mina julklappsinköp från häromdagen så det ska jag ägna mig åt nu.
Räkna efter, sortera vem som ska ge vem osv.
 
Allt det där är mysigt att göra i ljuset av adventsbelysningen eller hur...

 
Favoriterna Enjoy ljusen och stjärnor spike House Doctor vita är från min nätbutik/butik.
 
Det är så mysigt att sätta sig i soffan och så klickar ljusen igång med sin timer på tiden man valt.
Vardagar oftast vid åtta för innan dess finns ingen tid att sitta här, men en mörk eftermiddag när det är lördag vill man så klart ha dem tända redan nu...
 
 
Ja okej den här bilden är lite sned...men visst är det vackert med amaryllisen där vid adventsljusstaken,
 hängande upp och ner,
 vid metallringen jag klätt med mjuken.
 
Det blir sådant fint sken in i amaryllisens blomma...
 
Så kan man sitta där i soffan och se den stråla...
Riktig julfeeling får jag av det...
 
 
 
Och så tänder vi lite mera ljus och njuter av att det är lördag och sovmorgon imorgon och förstås, tid att tända ljus nummer två..
 
Önskar er en riktigt god kväll!


1 kommentar:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är mysigt att tända ljus nu och att pynta med olika julblommor. Jag är spänd på min vita amaryllis som har två stora "knoppar" men jag vet inte hur många blommor det blir av varje.
Kram,
Regina1905