måndag 1 december 2014

Julskyltning 2014


 
Välkommen December!
 
Idag kändes det skönt att komma till sin adventsfina butik.
Städa bort alla glöggmuggar och börja röja allt det där andra vi inte hann innan vi gav upp dagen/kvällen då vi julskyltade.
 
Igår var en trevlig och lyckad julskyltning.
 
Nu blickar vi framåt.
 
Jag konstaterar att inte en enda gran av levande kapad sort (!) står i butiken i år, men väl en massa annat som är mossigt och mysigt (och granar i kruka förstås) och mycket saker som även står på min önskelista till tomten så nog har vi fyllt butiken med fint.
Det har vi.
 
Jag är nöjd.
Jag är glad och känner att det blev kanon.
Så vill man ju också helst känna när man slitit hund och är rätt så trött efter senaste tidens rusch av allt som kommer på en gång.
 
MEN, det är också grymt roligt och jag är så tacksam att vi kan driva denna butik här mitt i detta lilla samhälle.
 
 
Här kommer nu en massa bilder från butikens julskyltning.
 
De färgglada lyktorna på det marockanska brickbordet är ljuvliga!
Jag älskar dessa färgerna! Som Kalle Anka och hans vänner på Julafton när Piff och Puff klättrar i granen bland kulörta lyktor, lika mycket som de är en sommarkväll med fantastiska färger...
 
Hur länge jag fått vänta på dem...
Ja nästan ett år, faktiskt))!
 

 
Och så Västergårdens vackra keramik.
 
Drejat för hand, textat för hand...
Så mycket känsla i dessa saker.
 
Det är KÄRLEK till ett ting för mig.
 
Sånt man är rädd om och glad för hela livet för det är inget slit och släng över detta...
 

 
Lika ljuvliga som muggarna är så är vispskålarna med de textade recepten bara underbara! Jag ser bla framför mig hur fint det vore att ha hyacinter i en sådan,
 bara just till jul...


 
Stora Marockanska lyktor finns nu hemma...
 
Granarna som hänger och står i skyltfönstret är superfina. Ska fotas till nätbutiken snart.
Perfekta att ha i ett fönster, på en bricka med ljus mm.
 
  
 

 
Svart.
Åh vad jag gillar det!
 






 
Superfina korgar från PB Home, skymtar till vänster...

 
Smutten (glöggen) från Västergården är inte dum , jag lovar...
Och en trevlig gå bort present i dessa glöggtider.
 

 
Ikväll ska vi se på Julkalendern, det hanns inte med idag morse men det verkar vara en del kritik över att den utspelar sig på sydligare breddgrader.
Det pratade även barnen om idag morse i bilen att det var ju lite kosntigt (vi har inte sett den), det borde ju vara här i vintern...
Men hoppas den är riktigt bra!
 
Imorgon har barnen studiedag, då ska även jag ha lite ledigt (tjoho!) och vi ska hinna vara lite tillsammans och även försöka få till ett pepparkakshus.
Oh my, det ska bli intressant, det har jag försökt någon gång och det blev inte bra...
 
Hmmm...
 
Skam den som ger sig.
 
Ha en mysig måndag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så underbart fint du har i butiken...julkalendern är väldigt bra..alla åldrar gillade den här hemma...blir nog spännande..många kramar Anna med barn

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mycket fint du har i butiken och du har skyltat så fint. Ljuslyktorna i regnbågens färger har jag sett irl och de är verkligen fina.
Kram,
Regina

Tulipa sa...

Hej Anna!

Tack!

Vi gillade också julkalendern! Blir till att följa med spänning fram till Julafton!

Kram Mariette