söndag 19 oktober 2014

Gott, vackert och en regnig söndag!

 
Idag står regnet som spön i backen och även jag är ganska blöt efter en runda i regnet!
Man är ju inte jättesugen att ge sig ut sådana här dagar men det är alltid så skönt när man väl kommer ut, för att inte tala om hur ljuvligt det är att sedan komma in i värmen!
 
Medan alla träd lyser med sin sista gula kraft nu innan det är dags att falla så är blodlönnarna magiskt röda.
Dessa kontraster blir så vackra ihop!
 
Jag var tvungen att sätta in en gren från en av lönnarna i stora rummet...



 
Igår blev vi bjudna på galet god buffè!
Gratinerad brieost med smördeg och hjortronsylt, cheesecake med pepparrot (hjälp så god!), kall sås med bla senap som var underbar att ringla över cheesecaken, ugnsgratinerade rotfrukter som bla rödbetor mm i olivolja och vin och toppade med getost, keso och ostfyllda gratinerade paprikor, marinerat kött, varma oliver med vitlök och paprika, champinjoner med någon "marinad" jag ej minns, bröd, och kex och ostar mm och även Leilas LCHF fröknäcke så det håller jag också på att baka här hemma nu.
 
Ja vilken fest. Jag älskar sådan buffèmat,
 
Och till efterrätt var det en pannacotta med peppar och jordgubbar.
 
Mmmm...skulle vilja laga allt själv om igen!
 
 
Här är ett av de nya fina armbanden som kom i fredes från Lo-ika.
Supersnygg bredd och snyggt i silver md peacetecken och kristaller.
 
Det vackra marockansk fatet finns nu även det i nätbutiken.
 
Fortsatt skön söndag!

2 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Mysigt att ta in hösten. Så många fina saker i din butik, föll för den söta ljustråden men jag ska kika efter mer.
Kram Suss

lorena sa...

Bello blog ....Felicitaciones¡¡¡¡¡
Podran enviarme Boletines?
loredana2607@gmail.com
Gracias