måndag 7 juli 2014

Kalas, kakor och tips...



Kalasvimplar i äppelträdet en sommardag för att fira en åttaåring!
 
 
Goddagens!
 
Vilken hetta det blivit!
 Puh...härligt tycker jag och förhoppningsvis alla semesterfirare också!
 
Idag är en så rolig dag!
Jag packar nämligen upp de finaste trädgårdskloten till butiken och de är magiska...
Jag har velat sälja dem ett bra tag...
 
Ni som följer på instagram har redan sett dem idag och de kommer här i nästa inlägg på bloggen (en del kommer jag att lägga in i nätbutiken, men inte alla det tar för mycket tid.)
 
Först lite bilder från det mysiga sommarkalaset vi var på igår när liten Nova fyllde 8 år. 
 

 
Vilka kakor Rebecka bakat!
Så roligt att komma till någon som gillar samma saker som en själv och där man tom känner igen kakor från böcker man läser))!
 


Som dessa från systrarna Eisenmanns bok... Jag stod häromdagen och kollade på det receptet och funderade på om jag skulle baka dem till Knäreds dagen men sen bestämde jag mig att det fick räcka med de nio jag valt!
 Men dessa var supergoda, och så söta eller hur?
 


 Leila muffins och förstås prinsesstårta med stjärna!
 

 Finaste kaffekannan från Rice!
Och söta kusiner under rosenbågen!
 
Jag har två väldigt duktiga bröder!
Min lillebror gillar bla att fixa saker till trädgården. Som rosenbågen ovan och betongbänken som även den skymtar... Jag har sådan tur så han har även låtit tillverka samma till mig (och till mamma och pappa också!)
 
 
En lite trött bagare...som tyckte det var skönt att sitta i skuggan och äta andras kakor...haha...
 

 Det senaste han låtit tillverka i smide var en fjäril som hängts upp vid odlingslådorna... Vi kom dock överens om att den skull hänga lite uppåt så syntes den bättre och det är detta som försiggår här! Martin med svärfar Lasse in action.
 
På andra bilden Noel skyndar förbi och Eric sitter på betongbänken och mumsar vinbär...
 
 
Älskar lavendel...
 
Och så ett snabbt litet sommartips!
Efter en sjudagars arbetsvecka när man stått och bla tokbakat så kan det vara skönt med snabb och lätt mat när det är sommarkväll...
 
 
I vår familj är vi inte jätteförtjusta i "köpe potatissallader", de är så "stabbiga" på något sätt...
Men denna nyheten vi testade igår från Rydbergs med creme fraiche, gotländsk potatis och citron, kapris och havssalt var verkligen supergod och fräsch i smaken!
 Tom min sambo sade denna ska du köpa och ingen annan i fortsättningen (han gillar inte alls dessa på burk egentligen!).
Så det blir mitt snabba sommartips för lätt och god mat när man är i farten eller bara inte orkar greja i köket så mycket!
 
Nu ska jag fortsätta med de nya sakerna vi fått hem.
Det mullrar även nåt hemskt oroväckande så...
 
Au Revoir
för denna gången...

Inga kommentarer: