lördag 11 januari 2014

I antiken på gården

 
När vi tog över detta stället följde ett uthus med på köpet...
Ett uthus som tom varit stall en gång i tiden!
Vi hade ingen tanke med den längan där bakom butiken, men under resans gång och när utröjningen där började så föll det sig så att det hela förvandlades till Antikt.
 
Och det har verkligen blivit ett lyckat komplement till butiken där inne.
 
Här ute finns både det ena och det andra.
Allt från möbler, skålar, kristallkronor, bestick, böcker, kläder...ja allt möjligt som finns i det antikas värld...Både billigt och lite lagom dyrare saker...Med andra ord inget jääättedyrt antikt...
 
Igår började jag städa ut julen där ute och det har jag fortsatt med idag så nu är jag så gott som klar...
 
Här kommer lite bilder från uthuset...


 


 
 
Kristallkronor och speglar...
Klara favoriter i inredningen om ni frågar mig...
 



Kvällens middag får bli en god värmande soppa med vin och bröd för jag är helt stelfrusen efter att ha sprungit fram och tillbaka i regnet mellan butiken och uthuset...
 
Trevlig lördag!


2 kommentarer:

CarinaS sa...

Oj vad mycket fint där var, får nog bli ett besök där snart. Här blev det soppa till lunch, hemgjord champinjonsoppa, jättegod.

Angelica sa...

Ååååh jag visste inte att du hade så mycket gamla saker också!!! Det ser verkligen finfint ut! Jag ääälskar att handla på loppisar och alla antika små butiker. Man kan ju hitta riktiga dyrgripar för en billig peng!

Den där pälsstolan skulle jag gärna köpa! Och hästen, den stora spegeln och massor med vackra bestick. Har du kanske bestick i guld också? Har letat länge efter just guldbestick utan att hitta några fina.

Kraaaaaaaaam och ha en härlig lördagskväll!

Angelica