onsdag 20 november 2013

Pysselkväll nr 1, à la 2013

 
Igår var det fullt ös i verkstan när femton pysselsugna tjejer kom till butiken på kvällen för att skapa sig en varsin julkrans och en härlig ljusgrupp.
 
Varje gång blir det så fint hos var och en och det är så roligt att se vad de hittar på för egna kreationer.
Man kan väl säga att en viss trend anades och hade en strykande åtgång materialmässigt...
Sånt vet man ju aldrig innan, men det är alltid lika spännande att se vad "alla" vill ha.
 
Här kommer en liten bildkavalkad från gårkvällen.
 

 
Gottebordet med pynt...
 


 
På borden i köket hade jag dukat med små julrosor i mossa, små grankvistar, kottar och lite ljus...
 



Saffransbullar, mjuk pepparkaka med Philadelphia frosting, kanelsnitt och kakor med choklad och polkagrisar var vad som stod på fikabordet.

 
Att bulla upp och göra mysigt för de här pyssekvällarna är så roligt, men tar sannerligen sin lilla tid...
Vår verkstad är alltid full i princip året om, men till kurserna gäller det att röja så allt och alla får plats.
 


 Flinka fingrar och många glada skratt!
 

 
Jag hann inte ta ett enda kort under kvällen, men min mamma fick fångat några av deltagarna.
 
Ikväll kör vi en ny runda med pyssel och julstämning!
 
Ha det bäst!


2 kommentarer:

Mathias Emil sa...

Sikken et menageri - hvor er det skønt! :-)
Mange jule-hilsner Mathias

Anonym sa...

Åh, vad roligt det ser ut! Nästa år SKA jag åka på pysselkväll någonstans jag med.