torsdag 28 november 2013

Årets adventsljusstake


 
God Morgon!
 
Oj vad det går mot advent med stormsteg...
 
Igår kväll började jag ta fram adventsbelysningen hemma.
Hade jag fått önska så hade jag inte velat ta fram den förrän på lördag, men eftersom denna vecka består av massvis av jobb som tex att julskylta på lördag och extra öppet på söndag (14-19 har vi öppet på skyltsöndagen) så får man ta det den dagen som blir över helt enkelt,- för att man överhuvudtaget ska få upp det...
 
Och mysigt blir det ju när stjärnorna börjar sprida sitt sken...
 
Ska faktiskt säga att jag bara tänt två ännu, vill vänta till imorgon med att tända alla...
 
 
Årets adventsljusstake hemma hos oss ser ut så här denna gång.
 
Älskar de vita ljusen till den vackra marockanska skålen med silverkant, (som finns i min nätbutik)
 

 
När jag gör dekorationer i en skål jag är rädd om lägger jag först plast (som tex celofan).
Sen har jag lagt oasis i botten, ljusen har jag satt i ljushållare som sticks ner i oasisen.
Ovanpå har jag dekorerat med kuddmossa, mjuken och nobilis.
Pyntet är en ros, avklippt ilex (säljs som snittblomma), echeveria, dekorationsäpplen, lärk, kottar, snöstjärnor och vitt ullsnöre.
 
Allt sånt här pynt köper man i sin blomsterbutik som oftast har löst pynt att sälja, kanske inte alltid framme men man kan ju fråga efter det annars.

 
Idag är en fullspikad dag så nu ska jag inte sitta mer vid skrivbordet.
 
 
Hoppas ni får en fin dag!
 
Kram!

6 kommentarer:

corinne* sa...

UNE SUPERBE COMPOSITION !
de jolies couleurs.

fia sa...

Det va mig en himmla vacker advents ljusstake.
hade du en shopp med .. hm måste kolla in den .

Systeryster och jag .... sa...

Vacker !!!!

Anonym sa...

Fleißige Marietta. So schön, dass du es dir zu Hause so gemütlich machst. Ich habe nach einem langen Arbeitstag oft keine Energie mehr irgendetwas in unserem Haus zu dekorieren. Meine Kinder wollen einen großen Adventskranz mit roten Kerzen und Schleifen, Hilfe! Let's go work, Gruß Daniela

Queen of Kammebornia sa...

Så vackert! Hoppas du fick en fin dag!

Anonym sa...

Härliga bilder, tack!