måndag 23 september 2013

Oilily bag och en fin kväll...

 
Nu för tiden när jag åker till jobbet är datorn och kameran ett måste.
De har blivit en del av arbetet sen jag skaffade blogg, som utvecklades till nätbutik...
 
(Och jag är så tacksam att ni flitigt kikar in här och läser, dag efter dag, månad efter månad, år efter år, jag har verkligen inte roligare liv än att jag åker och jobbar och jobbar...typ...
Glitter och glamour får man leta efter någon annanstans!
Däremot är mitt mål och min förhoppning att jag kan bjuda er på inspiration av diverse slag)
 
Nu har i alla fall lilla laptopen fått en ny väska!
 
Jag fullkomligt älskar denna dataväska från Oilily.
Fina färger och fina detaljer som exempelvis tvåfärgade handtag.
 
Klickade hem den på nätet och den var ännu snyggare när jag packade upp den än den var på bild...
 
Tycker för övrigt att just Oilily har så många vackra härliga mönster och färger.
 
Denna i grått passar mig perfekt.
 


Ikväll har jag tagit en skön svamppromenad.
 
Balsam för själen att gå där i tysthet, under träden, bland de gula löven och känna doften av mossa, fukt, löv...
 
Bild från instagram
 
Nedanför vårt hus ikväll...
 
 
Det är så vackert nu att det nästan är lite vemodigt.
Man vill att det aldrig ska sluta vara så fint...
 
Kram

8 kommentarer:

Eva-Lena sa...

Marinette! Vill ge dig en eloge för att du är så otroligt flitig att uppdatera bloggen!!! Lagom mycket text och alltid härlig inspiration av alla de slag!!! Går alltid in och läser på kvällen och blir aldrig besviken! Fortsätt så!!! Tack! /Eva-Lena från Orsa😉

Anonym sa...

Väldigt fin väska. Ja visst är naturen som vackrast just nu.

LOPPISLIV sa...

Oilily väskorna är verkligen fina. Färgerna och mönstret, jättefin datorväska!! Härliga bilder Mariette, så fint vid sjön, hösten är vacker!!!

Ha en toppenfin tisdag!
Kraaam Paula

Källeboda lantliv sa...

så vackra bilder ! det gör nästan ont i själen av naturens skönhet ..jag gillade din datorväska ..inte alls svart å tråkig som de andra ..tack ! för tipset om tröjan ! ska kika en gång till på den .
visst är det så med träning att den ger massor av energi , kan förstå att du måste ut ..ett sätt att leva ! å, så blir man yngre av träning ..visst är det bra ! må så gott ! kram jeanette

Anonym sa...

Vem vill ha glitter o glamour ? Inte jag iallafall. Vill ha vackra bilder , inspiration ,härlig blandning . Och det får jag i din blogg Mariette !
Rosen

HEMLÄNGTAN sa...

Underbar väska! Nästan synd att jag jobbar hemifrån och inte behöver någon väska...

Älskar din blogg för att den är precis som den är. Det är jättekul för oss att få "följa med" till ditt jobb ibland och det är så kul att få se dina vackra blomsterarrangemang m.m. Du har en bra blandning utav saker helt enkelt!


Ha en underbar dag Mariette!
Kram, Jenny

Anonym sa...

Den väskan var verkligen fin! Jag är också en av dem som gillar att följa din blogg och är så nöjd med som den är - en härlig lagom blandning av mycket, Glitter o glamour klarar i alla fall jag mig utan!

kramar
Ann-Britt

Anonym sa...

Tack för din blogg.
Jag läser faktiskt bara en endaste blogg, det är din. Brukade följa med några andra men dem har jag lämnat bort. Men jag blir alltid glad av din. Eva