lördag 10 augusti 2013

Sensommarfest och tankar om det som komma skall...

 
En av symbolerna för svensk augusti...
 
Signalröda kräftor och solgul krondill,
det är ju bara så vacker mat eller hur?!
 
Igår skålade vi för slutet av semestern som varit bättre än man nånsin vågat hoppas på!
Hur länge sedan är det inte det var sån värme...
Det har varit underbart!!!
Ingen utlandsresa har behövts alls!
 
Nu när jag är tankad med sommar och sol är jag så redo att ta tag i sensommar och höst...och därmed också butiken.
 
Jag ser verkligen fram emot att fixa fint i butiken med allt vad det innebär från omskyltning till ommöblering till möbelmålande och fotande och nätbutiks påfyllning osv osv.
 
 
Idag har jag bla fått iväg en order till House Doctor, tog större delen av eftermiddagen.
Sen blev det trädgårdsarbete!
Det absolut roligaste just nu efter alla stranddagar och semesternjutande.
 

 
På bordet.
Fat på fot från Rif, finns i min butik, med bara lite ditlagda rönnbär, nypon, kaprifol och krondill.
Mer än så behövs inte tycker jag.
 

 Glaskupa från Affari blev perfekt till lite ost och kex.
 
 
Till räkorna, brödet, aiolin, salladen och kräftorna hade jag gjort den goda pajen med karamelliserad rödlök och getost som ni fick recept på för ett tag sedan.
Min nya favoritpaj.

 
 
Visst är det mysigt när det skymmer...
 
Augusti är fortfarande sommar...
 
Kvällsläsning idag blir leverantörskataloger!
Beställer en del hemifrån för att hinna mer på Formex!
 
Kram
M


2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Nog har vi haft en härlig sommar alltid. Jag känner mig också helnöjd med min semester. Jag är redo för hösten och ser fram emot tända ljus och tjocktröja. Älskar våra årstider.

Kräftor, så gott!

Ha en fin söndag

STENLYCKA sa...

Här kommer en söndagskram från en bloggvän som har varit en tyst mus med hälsningar här på bloggen under en längre tid. Jag har haft semester från det mesta och bara vilat från en ganska jobbig vår. Men nu börjar allt kännas bättre igen.
Allt gott till dig!
Raina