tisdag 20 augusti 2013

Piffa lite höst...


Fortfarande är många av sommarens blommor fina men visst börjar man längta efter detta...
 
Höstens fina blommor...
 
Att byta ut, förnya och fräscha upp för den sensommar och antydan till höst som börjat.
 
Jag tycker denna tid är galet vacker.
Så mycket det finns där ute att plocka och pynta med.
 
Köp några krukväxter och komplettera med exempelvis fläder som jag satt runt kanten på denna gamla fina kruka.
Ner med några äpplen och vips är det en dekoration plus en plantering.
 
Jag har satt aster, vit calluna och en mix kruka med silvertrassel och muhlenbeckia.




 
Sköna soliga augusti hälsningar!

5 kommentarer:

Lenas trädgård sa...

Väldigt vackert! Men för tidigt för mig! Vill se somriga arrangemang fortfarande, är ingen höstmänniska...
Men väldigt vackra blommor o annat fint i din kruka!
Hälsn Lena

Karin sa...

Vad fint med några äpplen i "höstens" kruka, Karin

Anonym sa...

I love the colours !
Kind regards,
Christine

Anonym sa...

Jättefint! Nu längtar jag också efter att vi ska få nycklarna till vårt nya hus så att jag får höstpynta.

Källeboda lantliv sa...

Tack ! För inspiration ! Jag måste plantera nu .. Hi hi .. Hade tänkt vänta lite till .. Underbart vackert arrangemang !
Kram Jeanette