lördag 31 augusti 2013

Adjö Augusti...


 
Idag kom hösten och knackade på dörren...
 
Och jag känner att den är så välkommen nu...
 
Jag vet att när jag visat höstdekorationer så har vissa tyckt att det varit för tidigt, men efter den sommaren som varit så kan jag nu längta efter varma tröjor, långa byxor, elda i kaminen, plocka lönnlöv, tända ljus, dricka te och förundras över allt det vackra som hösten är med sina fina färger och underbara doftande jord...
Det inspirerar mig massor...
 
Jag kan redan känna en längtan efter mossa, granris och allt det där som kommer en bit längre fram...
 
Det finns så mycket att se fram emot med varje säsong, och kanske upplever man det extra mycket när man får jobba i blomsterbutik där det förstärks och fylls med blommor och annat material som ska symbolisera årstiden...
 
 
Jag har haft två härliga jobbdagar i butiken denna helg.
Tack alla glada kunder som kommer från både nära och långt bort.
Bloggläsare, instagramföljare och bloggare (kram till dig igen Paula!)
 
 
 
Varmaste hälsningarna från mig till Er!
//Mariette

1 kommentar:

STENLYCKA sa...

Vackert, vackert...alltid lika inspirerande och härligt att besöka dig på bloggen och instagram!
Ha en fin första septemberdag!
Kram Raina