tisdag 14 maj 2013

Åh säger jag bara...

 
Alla bilder Bo Bedre/ Foto Pernille Kaalund
 
 
Hej denna tisdag!
 
En tisdag som började ganska grå och regnig men som nu har spruckit upp i strålande sol.
 Man får solenergi!
Skulle egentligen ta tag i lite fönsterputsning, får väl se om det hinns med nåt sånt idag?!
 
Måste i alla fall först ge er dessa inspirationsbilder!
 
Hur fint är inte detta...
 
Går rätt in i själen av vackert!
 
Behagliga färger, underbar miljö och ljuvliga kompositioner av blommor och inredning.
 

 
För goda somriga dagar...
 
 
Vacker klematis.
 
 
Vilken ljuvlig grönska...
Huset är ett svart trähus från 1928 och finns på Nordsjälland.

 
Otroligt läcka grindar. Tom snygga i brunt! Annars är det mest vita staket och grindar jag faller för...
 

 
Köket med rutmålat golv i grått och vitt.
Bestlite lampor över köksbänken som har en tjock mörk marmorskiva. Gillar verkligen hur de satt köksskåpen på tjocka vita ben.
 
 
Vardagsrum med mycket böcker och träfärgade bjälkar i taket.
Och så lite Bestlite...

 
Bord köpt på auktion och Thonet stolar.
Tallrikshylla ska en riktig idyll ha,...))så fint att förändra och variera med det man gillar för säsongen.
 

Arbetshörna
 


 
Visst var detta otroligt fint?!
Det gjorde mig jätteinspirerad.
 
Inspirerad till den där enkelheten som är så vacker men inte alltid är så lätt att åstadkomma.
 
Kram!

9 kommentarer:

Nilla Q sa...

Som en dröm...Helt underbart1

Ha det bra!

Kram Pernilla

Anneli sa...

Kul!
Har precis läst tidningen med detta hemreportage.
Imponerades också av enkelheten i hemmet och även av den fantastiska trädgården.

Ha det fint,
Kram Anneli

Malin`s Diner sa...

Vilket otroligt vackert hus och trädgård. Vill ha sommar nu och ledighet, ledighet från jobbet men inte från butiken. Det känns inte som ett jobb, bara skojigt!

Kram kram

Ps, Annies Stuga finns med i nya Isabella-tidningens sommarspecial om inredningsbutiker. En av Sveriges 201 bästa till och med ;-) En kompis nominerade mig, kul och hoppas det ger något i kundtillströmning.

LOPPISLIV sa...

Ohhh säger jag bara, så vackert hem och trädgård, en stil jag tycker mycket om, enkelt och ändå så hemtrevligt och mysigt!! Tack för härliga inspirationsbilder, jag har scrollat upp och ner och tittat om och om igen...fniss :-))

Kraaaam Paula

Källeboda lantliv sa...

Underbara bilder ! Ja visst vill man ha det så .. Hoppas du får en bra vecka ! Kram Jeanette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj vilken inspiration! Nu vill man vara ute och utreda samtidigt som man får lust att göra om inne=)

Tyvärr har vi lite regnigt, kallt och ruggigt hos oss.

Ha en fin onsdag!
Kram,
Regina

Dagdrömmar och verklighet sa...

Säger nog som dig; Åhhhh!!!

Ha det gott! / malin

KOLONIBACKEN sa...

Tror inte jag hittade nå´t jag inte gillade. Perfekt med andra ord, precis min smak!

Anonym sa...

Kan inte annat än hålla med! Så himla fint - ALLT!!!

//Ann-Britt