söndag 13 maj 2012

Så långt ögat kan se....


Som en tunnel av grönt ljus...

Här brukar jag springa.

Bästa vackraste rundan.
Underbart fin alla årstider men just nu magisk.
Precis som den är en sommarmorgon eller en sommarkväll... När dagen ska starta eller när den ska vila,
 och allt är tyst och spegelblankt...

Igår när jag sprang här tänkte jag att jag måste ta med kameran.
 Så efter maten drog jag på mig regnrocken och cyklade iväg...en extra runda fast med andra ögon.













När jag kom hem igen och cyklade runt huset så var regnbågen där över dammen för en kort kort stund.

Ja, som jag skrev alldeles nyss...det är ju bara så vackert nu...


21 kommentarer:

Cattis sa...

Underbrara bilder!

Du är lycklig som bor så vackert och kan njuta av det samtidigt som du motionerar. Bättre än alla gym i världen.

Kram Cattis

Snäckskalsdalen. sa...

Jag håller med föregående talare, bästa och finaste gymet i världen, frisk luft och så så otroligt vackert!
Agneta kram

Margie’s daughter Leiny sa...

I love your beautiful spring photos, that special spring green is perfect by the water. Big hugs, Margie.

Aratorps Lena sa...

Vilken totalt ljuvlig runda! Lyckliga du som har tillgång till den! :)

Fröken Fräken sa...

Tänk så olika långt våren har hunnit i detta avlånga land!Hos oss så är löven än bara små små knoppar på grenarna. Men nu vet jag ju hur vackert det blir snaaaart!

Berså sa...

Ljuvligt ! Och visst är det som allra bäst nu när det är så grönt & skönt !

Sussi.Sussinghurst sa...

Hvor er det bare smukt

Åsa sa...

vilken underbar och inspirerande runda, en sådan löparrunda skulle jag inte säga nej till även om jag trivs i skogen :-)
kram Åsa

Malin`s Diner sa...

Wow, vilka bilder! Det är ju verkligen underbart så här års. Grön är min absoluta favoritfärg, så nu trivs jag av många anledningar.

Kram Malin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
oj vilken underbar runda! Skulle gärna springa den, många gånger och njuta av årstiderna...

Hälsningar Monica

Tusenfröjd sa...

Så vackert! Där hade jag gärna sprungit en runda och jag förstår att du säkert tankar en massa energi när du springer...
Ha en fin kväll / Liv

Anonym sa...

Vackert, och våren är SÅÅ mcyket längre hunnen där än här hos oss i södra Finland.
Eva

Casa of Mia sa...

Fantastiskt vackra bilder, förstår att det kan kännas lätt att springa där, kram

Lilla Majken sa...

Så vackert, den bästa tiden på året. Lite värme skulle dock inte skada.

Kram Therese

Vintage House sa...

WOW så fantastiskt vackert man bara njuter ....
ha en go och härlig vecka
kram
sandra

www.kvartersblomman.se sa...

Helt underbara bilder. Vem kan motstå att motionera i sådan natur.

Carola sa...

oj så vackert. verkligen fotona ger mig en känsla som jag vill ha kvar.
Tack.

Ha en fin fin vecka.
Kram

Anonym sa...

Vad underbart vackert!!! Förstår att du njuter på dina rundor Mariette.
Marita i Björkhagen

Made in Persbo...Carina sa...

Vilka underbara bilder Mariette!
Nu är verkligen naturen som allra vackrast...och du har förevigat det på finaste sätt!
Så fin du blev i håret också med den nya sommarblonda lockarna :)

Kramar, Carina

Anonym sa...

Underbara bilder Mariette! Man blir helt bergtagen och bilderna vill inte lämna näthinnan.

Kram Renate

Anonym sa...

Tack söta Mariette för dom vackra bilder ... helt underbart
/Hella