fredag 11 maj 2012

Fredagsfeeling!


Morgonbild i farten!


Godmorgon!

Idag morse när jag backat ut bilen och lastade in i bagaget så kastade jag ett öga åt sidan och såg trädgården alldeles stilla efter ett majregn, så grönt så grönt och väntande på att få växa och slå ut överallt!
Nu är verkligen magiska underbara tider!
Allt är i början av växandet och allt går så fort...från en dag till en annan händer det så otroligt mycket.
Det är häftigt när man är en trädgårdsälskande människa!

Och givetvis; åh, måste bara ta ett kort...
Känns det igen alla ni med blogg?! Ständigt detta fotande! Men oj så roligt det är!

När jag var liten höll min mamma jämnt på med sin trädgård, (ja fortfarande förstås!) och är det dåligt väder och man kommenterar detta, Vilket trist väder, nu regnar det igen.
Då fick/får man alltid höra; Det är bra planteringsväder.

Så ja, just nu är det perfekt planteringsväder må jag säga!


 Nytt armband i nätbutiken idag!
Läcker bred modell!
Lika snyggt till vardags som till finklänningen!

Fick precis reda på en superrolig grej som händer i Knäred framöver!

ROLIGT när någon vill satsa i vår lilla by!

Ha en toppendag!
Och tänk på;
Att det är Du som är manusförfattare till Ditt liv!
KRAM!

11 kommentarer:

Hulda sa...

Så fine bilder under her av den romantiske paraplyen. :) Lekkert armbånd også, og så nydelig i hagen din!

House number 11 sa...

Känner igen mig, när det gäller fotograferandet!
Vacker trädgård, härligt med vårregn!
Underbart armband, precis min stil!
Så sant att det är du som skapar ditt eget liv!
Ha en underbar fredag!
Kram Jenny

Anonym sa...

Underbar trädgård och armbandet är så fint!

Fredagskram
Renate

Casa of Mia sa...

Vilken härlig trädgårdsbild och vackert armband, önskar dig en fin fredag kram

Mejrams! sa...

Härlig morgonbild och jag som är i planteringstagen gillar verkligen detta väder och växterna också förresten. De får en sån härlig start i regnet. Ha en riktigt fin fredag!/Kram Merja

Annelie i Geneve sa...

Väldigt fin bild på en trädgård i morgonfukten! Härliga färger!

Och visst, som bloggare har man ju både en och två gånger irriterat folk med ett "måste bara ta en liten bild, jag kommer snart..."

No34 sa...

Underbara våren är äntligen här. Ni ligger lite före oss i södra delen av landet..!! trevlig fredag, kram Kate

Lena sa...

Fint! Visa gärna mer bilder av trädgården.

Anneli sa...

Fin trädgård du har!

Känner igen det där med fotandet, måste bara ta ett foto till..........

Önskar dig en skön helg,
Kram Anneli

UlricaA sa...

Nu blev jag jättenyfiken :O) Ha en härlig helg!!! Kram!

Gamla skolan-Jennie sa...

Vilken härlig trädgårdsbild! Jag blir så himla inspirerad av din blogg! Vi har precis gjort ordning "grunden" av trädgården och ska nu försöka skapa en vacker trädgård och då lär jag få mycket tips här!

Hoppas du får en fin helg!

Kram Jennie