fredag 17 februari 2012

Kvarnen i Knäred


 Kvarnen i Knäred, en vintervacker gnistrande dag i kallaste februari...


Att stanna och se stunden...

Något man borde göra lite oftare eller vad säger ni?
 Min morbror och moster är två sanna eldsjälar.
Engagerade och passionerat intresserade av mycket här i livet.
De är sådana människor som går sin egen väg och som vågar vara sanna mot sig själva och det som de tror på.
Jag beundrar verkligen dem!

Deras senaste projekt är den gamla Kvarnen i Knäred, belägen vid vårt vackra gamla kvarnfall där många många knäredsbor badat genom åren.
Här är så vackert...

Det som försigår här nu är att Kvarnen rustas upp. Allt görs ideellt och utan vinstintresse så därför är de beroende av att det finns sponsorer, och flera har ställt upp hittills!
År 2013 när Freden i Knäred firar 400 år hoppas de på en återinvigning av denna gamla byggnad.
Vill ni läsa mer om detta har de också en blogg, Morfars Kvarn

Japp, då var det fredag och helgen knackar på!

Fånga dagen och se det vackra i det lilla!

Kram!

10 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

Tänkvärda ord ! Ibland kan man undra vad man håller på med ...vi måste stanna upp ibland .. Mindfullness .. En sådan vacker kvarn ! Ha en bra helg .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Kickan Style sa...

Vackra vinterbilder! Och en vacker kvarn.

Ha en fin helg!
Kristina

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder.Himla fin kvarn.Ha en mysig fredag.Kram Rita ♥

Rut och Signe sa...

Jag hittar ofta ställen där jag dröjer mig kvar en stund och tar in det jag ser omkring mig. Vackra miljöer skapar energi till att njuta av livet.

Kram och trevlig helg! Marie

HEMLÄNGTAN sa...

Vilket imponerande projekt! Sådana eldsjälar inspireras man verkligen utav.
Vackra vinterbilder var det också!

Ha en riktigt fin helg!
Kram!

Vintage House sa...

Men så fruktansvärt roligt och härligt med människor som tar hand om det gamla...
så stämningsfulla bilder ska bege mig ut om en stund och få lite D vitamin....
ha en skön fredag och en härlig helg.....
kram
sandra

Johanna Stålros sa...

Så vackra vinterbilder. Kram

Anonym sa...

Härligt med eldsjälar som brinner för att bevara det gamla! Vacker kvarn och underbara vinterbilder.

Ställen där man kan stanna upp en stund och bara ta in är en härlig lisa för själen. Jag brukar ha en naturruta där jag följer växtligheten och ser alla små framsteg som sker.

En härlig fredag önskar jag dig och en stor bukett med solskenskramar!
Renate

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilket enastående och spännande projekt!!
Underbara vinterbilder :)
ha en mysig fredag.
kram kram
Jessica

No34 sa...

Så vackert. Man bör stanna upp lite oftare och ta en paus och se det lilla!!! Ha en riktigt skön fredagkväll, kram Kate