tisdag 7 februari 2012

Det som gäller och spås...



Godmorgon Godmorgon!

Ibland vet man knappt hur man ska börja ta tag i dagen eller hur?

Men jag börjar med ett inlägg här på bloggen!

Hittade "spännande" läsning hos Allt i Hemmet om inredningstrender för 2012.

De skriver;
Krocka mer, matcha mindre. Det är egen stil, smak och lust som gäller. Allt som är vackert passar ihop.

Yes, säger jag!


Noterat i spåkulan
(förkortning av text från ovan nämnda tidning)


*Marrakechresan bör bokas bums, innan de andra snor din plats.

*Heltäckt eller otäckt?
Heltäckningsmattor läggs in för att de är snygga. Och rivs ut för att de blir muggiga.

*Gammalrosa. Revival.

*Bakning förblir en passion hos många.

*USA-vurm. Flytta till New York någon?

*Age of akvariet?
Det är läge för fler vackra fiskar att simma runt...

Igår var vi många som bloggade om gult såg jag.
Verkar definitivt vara en färg som går hem hos många just nu.


Tapetinspiration från Allt i Hemmet.

Ja alla dessa härliga stilar som finns...

Nu ska jag i alla fall skylta om här i butiken.
I fredes fick vi hem barnsaker från Jabadabado och även väskorna från Hinza,-som jag bloggade om efter Formex mässan och som är min egen "kan inte leva utan väska!"

Må så gott!

8 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

YES säger jag oxå- underbart inlägg!!! Kram

Rut och Signe sa...

Jag gillar den personliga mixen så långt det är möjligt för vi påverkas mycket av varandras idéer. Jo, jo körde core igår och idag ska det bli afro. Jösses, är inne i ett flowe nu, bara att hänga med. När sommaren kommer sen vet jag att jag minskar träningen igen, tyvärr.

P.s Min gamla lokal håller +13 grader idag, svårt att hålla sig varm.
Kram kram Marie

Casa of Mia sa...

så snyggt kram

Vintage House sa...

Hej
det låter helt perfekt :)
och så härlig bilder.....
kram
sandra

Helena sa...

Alltså - ett sånt där superskabbigt gammalt skåp med tassels hängandes lite nonchalant från skåpsluckorna skulle passa perfekt hemma hos mig!

HEMLÄNGTAN sa...

Visst är det härligt att trenden är det personliga. Själv är jag riktigt trött på katalog-hem som ser likadana ut allihop.

Hoppas allt är bra med dig! Här har det inte varit så mycket jobb på sistone då nästan alla legat sjuka här hemma.

Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Färgerna på dom två översta bilderna är underbara, tycker jag!
Agneta kram

Jeanette Hornbeck sa...

Hej vännen, nu kollade jag in dig på TV, vad roligt! Lite sen kanske men jag har varit periodare lite nu med både bloggande och bloggläsande. Kände saknad och började gå igenom mina gamla kommentarer och blev så glad över alla fina ord.
De två första bilderna går hem hos mig med. Älskar den lyxiga känslan.
Kram på dig!
/Jea