söndag 15 januari 2012

...på bordet efter julen...

Godmorgon Söndag!

Vilken skön känsla det är att ha städat ut julen!
Det känns som alltid; rent och vackert och som att man är på väg mot något nytt, dvs vår och ljusare tider!
 (Jag vet att jag är sen med att ta bort det, men det beror enbart på julreportaget, annars hade jag tröttnat tidigare...)

På köksbordet står idag nya ljusstakar i gjutjärn som kom i leverans från Affari för ett par dagar sedan,( - de kommer snart i nätbutiken också).
Mixade med vita (varav en där är en gammal antik).

Har ni trevliga planer för dagen? Här blir det en skön hemmadag.
Bakning och fortsatt städning.
Ska också prova en ny sak jag köpt mig som stått på önskelistan länge...
Hur vacker är inte en enkel liten pärlhyacint?

Nu ska jag ut och springa i det LJUSA vädret!
Underbart!
Ha en skön skön söndag så ses vi snart igen!

TACK för rara söta hälsningar!

*Ha det fint!/
Mariette*

7 kommentarer:

gamla skolan sa...

Vackert Mariette ! jag tycker det är så fint med en samling ljusstakar så där !! Önskar dig en fin Söndag !
Kramar // Susanne ♥

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är fint att samla olika ljusstakar på en bricka. Ljusstakarna i gjutjärn är jättefina!

Det blir verkligen skillnad när julen städats ut och alla julsaker plockats ner, lite minimalistiskt känns det som=)

Ha det gott!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Pärlhyacinterna ger försmak av våren¨.... härligt
Ha en bra vecka!
/Hella

Helena sa...

Men Gud vad mycket fint du har i din butik, jag vill ha alltihop! Idag har jag också städat ut julen, men det blev väldigt tomt efter granen, funderar på att köpa ett fejkat olivträd och ställa dit. (Mitt riktiga var fullständigt självmordsbenäget.) Imorgon ska jag köpa hem vårglada tulpaner!

Anneli sa...

Idag har vi varit på auktion, alltid lika skoj.
Fick med mig en del härliga grejer..........

Vi åker nog upp till mässan på torsdag och stannar över 1 natt, blir lugnast så, då hinner man kika runt 2 dagar.
Kan behövas..........

Kram Anneli.

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vilket fint arrangemang! Supersnygga gjutjärnsljusstakar och det det är så sött med pärlisar i vas! Jag tycker att det är ännu finare än att ha dem i krukan. "Knoppiga" lökar i all ära, men när de är utslagna i vas, känns de mycket mer våriga.

Tittade på länken till din tv-intervju och jag måste bara säga att både ditt hem och butik är så fint inredda.

Kram Amanda

emmashem sa...

Älskar ljusstakar och de där är så fina:) Håller med om att det var skönt att få städa ut julen.
Kram Emma