onsdag 25 januari 2012

Allt som finns på en mässa...

En leverantör vi handlat av i alla år jag haft min butik är Miljögården.
Stort sortiment som går hem hos folk.

I denna monter har de så mycket att göra så här får man gå med en scanner och blippa in sina inköp själv. Kan säga att det blippar iväg fort...

Man kan inte åka till mässan utan att ha en plan och en budget. Tusenlapparna rasslar iväg i en rasande fart...
Min mamma sköter ekonomin och jag sköter inköpen! Dvs jag är enväldig härskare över vad som kommer in i denna butiken...*hihi*...
 Att avverka Formex på en dag är inte lätt, men vi ger järnet och då går det.
Visst hade jag gärna haft tid att luncha i lugn och ro och gå på trendföreläsningar, spankulera och fundera men detta sätt som vi gör det på (mässa på en dag) funkar om man är bestämd och målmedveten(!!?)... Så 16 leverantörer hann vi handla av på åtta och en halv timme! Då går man ut hårt...

Nedan PB Home, som har sin sobra färgskala...
 Skrynkla notpapper som dekoration!

För ett par år sedan köpte jag en sådan här väska på Designtorget i Stockholm.
Den är kanon!!! Man ska ju tänka miljövänligt och inte köpa kasse varje gång man är i mataffären och denna funkar utmärkt som shoppingbag. Min har använts hur mycket som helst! Jag kan liksom inte leva utan den känns det som!
Nu kommer dessa till min butik nu i vår!
Rekommenderas starkt!
 Några andra nya leverantörer är bla JaBaDaBaDo (leksaker), Roberts Radio, en ny leverantör med vacker trädgårdskonst  mfl..., mm...mm...
Mycket spännande att se framemot!
Och faktiskt kom första leveransen från mässan idag!
Bra jobbat!!!
Härligt med alla dessa fina fina saker...

*GRATTIS på födelsedagen pappa!*

God Onsdag på er!
kRaM!


15 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Mycket som är fint på mässan !
Det är så kul att få se vad som finns Out there ! ;) Tack !
Kram Anki

Unknown sa...

O va kul grejor du har fått gå igenom. Nu får vi vänta med spänning på vad som har kommit med hem. Shoppingbagen den är nog något att tänka på mysiga färger. Ha en mysig kväll kram Beijan

Casa of Mia sa...

Så mycket fint, kan tänka mig att det är svårt att välja vad man skall köpa in kram

Lilla Majken sa...

Så härliga inspirations bilder från mässan. Jag blir "hagalen" igen.

Ha en fin kväll.

Kram Therese

Anna Stenberg sa...

Oj vad mycket fint! Skall bli roligt att se det du tar hem!!! Man kanske helt enkelt får ta en tur till Knäred (30 MIL) i vår! Kram Anna

Anonym sa...

Så mycket fint och vackra inspirationsbilder du bjudit oss på! Tack för dem!

Fina färger på shoppingbags, vore inte så dumt att inskaffa sig.

Grattis till din pappa!

En fin onsdagskväll önskar jag!

Kram Renate

Tusenfröjd sa...

Ja visst är det härligt att få vara enväldig härskare i alla inköp:-D Känner nog allt igen mig där!!! Så mycket fint du har hittat. Jabadabado hade fina saker så där blev oxå en liten laddning. Och Pb Home bjuder alltid på vacker och skön monter. Man vill ju ha allt!!!
Ha det bäst / Liv

Sussi sa...

Ja, Miljögården hade en jättefin monter, och ni var många som gick runt och blippade...Och gott kaffe bjöd de på också! Hoppas du blev nöjd med dina inköp!
Kram
Sussi

Johanna Stålros sa...

Miljögården hade såå mycket fint...för att inte tala om PB Home! Kram Johanna

n o r d i n g å r d e n sa...

Ännu mera roliga bilder, tack!!! Mycket snygg du tar in, blev lite hagalen i de där väskorna, vilka färgher tar du in, den orange och den gröna tror jag att jag gillade bäst! Ihopskrynklat notpapper, vilken kul symbol, nog med shabby chicrullade notpapper=) Mari.

LantlivsAnette sa...

Ohhh vilka ljuvliga bilder..Pb`s monter är ju helt fantastisk !!
Kraaam Anette

Anonym sa...

Åh.....

Snälla säg att du har beställt hästarna på bild 1 till ditt sortiment i din webshop?
Helt underbara, dessa köper jag direkt!

Kram Angelica

Mariette sa...

Hej Angelica!

Den hästmodellen som står upp har jag beställt. Men är du intresserad av hästhuvudet som ligger ner kan jag alltid kolla om det finns kvar att beställa....

Kram Mariette

No34 sa...

Så mycket snyggt!! Skulle behöva den stora penning-börsen för att gå på den mässan..:))
Ha en bra dag! Kram kate

Anonym sa...

Hej igen!

Ja, jag är intresserade av båda två vet du hur mycket de kommer att landa på i pris?

Mumsiga muffins du hade bakat...Gissar på att de är uppätna:)

Kram Angelica