torsdag 10 november 2011

TV-inspelning!

"Ja du Patrik, så här är det..."

Halloj!

Vilken spännande dag det varit!
TV-inspelning för TV4 Hallands inredningsserie Bohag har varit dagens grej, som varade i 4 timmar totalt, men en väldigt väldigt trevlig reporter var det som kom vid namn Patrik Henningson! Sååå kul! Och kul att de ville ha mig med!
Och faktiskt så kändes det avlappant och bra. Vi började med intervju inne i butiken, det är dessa bilder ni ser här. Sen var det mygga på och lite bilder bakom kulisserna och arbetet med att snitta blommor, expediera kunder osv. Jag fick snälla frågor om livet med butiken, bloggen och mitt intresse för inredning.



Efter butiksinspelningen var det hem till oss, - där det filmades i tre rum på nedervåningen och där jag skulle berätta lite om min stil och tycke och tänk.
Reportaget kommer att sändas i TV4 Halland i slutet av nov eller början av december. Jag meddelar när! Och sen kan man kolla på ett längre inslag på Bohags sida på TV4 Halland (man måste inte kolla genom Facebook som jag trodde). Vill man kolla på tidigare Bohags reportage finns bla Åsa Gessle och andra spännande människor med som visar upp sina hem och det som är deras "grej".

Bilden nedan;
Så här happy känner man sig efter "varje" reportage, nominering eller vad det nu må vara där man känner oj hur ska detta gå?! Och samtidigt är det så otroligt smickrande att få frågan, får vi komma till dig och fota/filma! Det hade jag aldrig vågat drömma om för två år sedan, eller när jag startade min butik för många år sedan.
Jag citerar min mamma, "Att flytta upp butiken och satsa på egna lokaler och kunna göra som vi ville & drömde om, det är det bästa vi gjort!!!"

Vi ses!
KRAM
*M*

12 kommentarer:

Norregård sa...

Så fantastiskt roligt Mariette:)) Du är ett sån't energiknippe & så fantastiskt duktig!!! Ingen nackdel att du är vacker oxå:))

Ser fram emot att se Dig på tv!!

Kram Malin

Dr Molly sa...

Oj vad spännande!! Det ska bli kul att se det färdiga reportaget!

Lilla Majken sa...

Ska bli väldigt kul att se inspelningen. Det är bara att njuta av framgången!

Kramar Therese

Lenas trädgård sa...

Jätteroligt för dej och vi kan bara gratulera! Blir säkert ett trevligt inslag!
Kram Lena

Anneli sa...

Delar din glädje!
Förstår att det känns härligt nu när det är över.
Skulle vara sååå kul att se programmet.

Dina ord eller rättare sagt din mammas ord gjorde starkt intryck på mig.......det är ungefär det vi håller på med också.
"Att våga satsa"!

Kram,
Anneli.

n o r d i n g å r d e n sa...

Så snygg du är och så kul att vara med i ett sånt roligt program, det ska jag kolla in !! Snygga bilder fr din butiksskylt vilken läcker stjärna med röda prickar på!! mari.

Lundagård sa...

Så ROLIGT att du skall vara med i tv! Det programmet vill jag ju väldigt gärna se men undrar om det är möjligt i Finland. TV4 har vi och vissa program går att se på play men alla är inte tillgängliga i Finland.

Anonym sa...

Så roligt Mariette, stort GRATTIS! Mycket bra citat av din mamma. Njut av din framgång!

Kvällskram Renate

Anonym sa...

Å, vad kul och spännande för dig. Jag blir aldeles varm i hjärtat..
Tänk att du får leva din dröm. Kanske jag också vågar ta steget en dag.
Lycka till! Stor kram Katarina

Ingrid sa...

- instämmer med alla de andra kommentarerna.

Unknown sa...

Det där måst jag hålla utkik efter...
Ha en skön helg!
Camilla

HEMLÄNGTAN sa...

Oj, så otroligt roligt och spännande Mariette. Ja, du måste bara säga till när det sänds så ska jag kolla.
Förstår att det måste kännas lite overkligt med all denna uppmärksamhet men det är ju utav en anledning: Du är otroligt duktig på det du gör Mariette!

Kram!