söndag 15 maj 2011

Rundtur hemma hos oss, del 1!

Matrummet
Matbord och stolar Europa Möbler, gammal ommålad kökssoffa, antik venetiansk kristallkrona, fönsterlampor Miljögården, kruka på bordet Sturehofs Krukmakeri och gardiner,- gamla spetsgardiner som jag hängt på längden!

Hej där ute!

Hoppas ni har en skön söndag!

När vädret var grått och regnigt var Olivia och jag iväg och shoppade lite, (nya joggingbyxor och fin klänning till mig), sen dök solen upp och jag hann springa 8 km, superskönt!!! Nu är jag hemma och lägger in lite bilder som jag lovat!

Ni som läser min blogg vet ju att det var en spännande dag i fredes när det var fotograf och skribent på plats hemma hos oss för reportage i Metro Bostad, detta inredningsreportaget kommer ut i slutet av Maj.

Eftersom det då var väldigt välstädat överallt så passade jag på att fota lite, både uppe och nere i huset!
Det blev ganska många bilder så det blir en del två av detta!

Här kommer dagens skörd av bilder hemifrån oss...

Stora rummet, -nya Oxford soffan! Vi har avtagbar klädsel, tyg Siera Sand, och dunfyllning, (man kan också välja på kallskum, hårdare stoppning)


Matbordet i stora rummet

Vitrinskåp Europa Möbler och matmöblemang antikt.
Min mamma har sytt stolsöverdragen.
Rund golvlampa IKEA, Buddha, ljuslyktor och vit kanna min butik.


De härligaste fönsterna i vårt hus...& dörren ut mot trädgården...

Antika möbler.
Oxford fåtölj från Mio Möbler.



I kökssoffan...Fårskinn, vita kuddar, den med silverdetaljer kommer från Day och är ganska gammal, men jag gillar den jättemycket!, -och hamrad kruka Affari , min butik

Köket
Det infällda fönstret, som för övrigt kommer från vårt eget hus, är favoritstället att dekorera på med olika ljusstakar, teckningar, blommor efter säsong, burkar och annat som jag gillar!
Skålar min butik och lilla favoritradion Tivoli Audio Pal, vit, från Bagaren och Kocken.



Gillar att hänga foton här...lätt att ändra, och ofta blir det någon teckning eller kort som barnen gjort där också. Klämmorna jag har på tråden och hänger upp korten med finns också i butiken (och det mesta även i nätbutiken).

Favoriten just nu pion...

Hallen på ovanvåningen.
Lång..., och gissa om den blev ljus och fin när den fula plastmattan åkte bort och jag målade golvet vitt...Mmmm....helt ljuvligt med en vit sträcka där!!!! En gång om året rollar jag brädgolvet här, går hur snabbt och lätt som helst!!! Alcro vit blank golvfärg.

I den vita lådan som egentligen är en ägglåda har barnen utklädningskläder, hängaren på väggen är gjord av en gammal bräda, målad vit och så har jag satt dit stora fina spik från Bruka design som knoppar.
Väggordet är från min butik.

Vy från Erics rum, ut i hallen och ner i trappan...


Ja, en liten fortsättning följer som sagt senare...

Vi ses/Kram Mariette

13 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Sååå.... underbart vackert hem och hus ni har!!
Vad roligt att få titta runt och se alla vackra möbler,detaljer och idéer som du har skapat. Du har så god smak och är så duktig på att göra det smakfullt! Jag tackar för besöket och om du visste vad jag njöt av att få besöka dig! Kommer gärna igen.
kram Raina

Ullis sa...

Det är så spännande att få kika in i andras hem, vad roligt att du visar ditt! Och så mysigt, vackert och personligt ni har det!
Ullis

rosenälvorna sa...

Hej! Vilket vackert hem, blir speciellt avis på ert stora härliga fönster. Jag älskar fönster, som är spröjsade:)och ert har dessutom en härlig form. Har precis lagt ut ett fönster här från mitt hem på min blog, men det står på golvet. Skulle ju helst ha det som ett riktigt fönster, men det får duga på golvet//Christina

Christina sa...

Så fint! Älskar kristallkronan! Hälsningar Christina

LantlivsAnette sa...

Åhhhh LOVELY...så ljuvligt fint ni har det !! Nu måste jag kika på bilderna en gång till..
Kraaam Anette

AnnaHelena sa...

Jättevackert!!!
Otroligt hemtrevligt och trivsamt hem. Du har mixat lite olika stilar så himla perfekt! Tack för titten - säger som Ullis här ovan: Det är spännande att få kika in i andras hem!

Kram // AH

Norregård sa...

Loooooooovely;o) Allt är så fint men favoriten är ändå det vackra fönstret!!!

Trevlig kväll;o)
Kram Malin

Dronninghuset sa...

herlig, lyst og luftig hjem... det liker jeg.
ønsker deg en fin ny uke,
hilsen Tove

Källeboda lantliv sa...

Så fint du har det i alla rum ...ser att du har det köksbordet som jag med hade en gång ...men tyvärr så lämnade jag kvar det när jag skillde mig ..men jag har ett lika fint nu ...kram jeanette.kallebodalantliv

LOPPISLIV sa...

Ohhh så fint Mariette, ett så härligt levande hem du har, så stirent och klassiskt och personligt, underbar mix av gammalt och nytt. Jaa vad fin er soffa är, de är ju så vacker modell på dessa klassikerna. Jo nu är vi helnöjda, men det tog ett par dagar att vänja sig minsann, den kändes sååå stor vår nya svängda soffa och schäslongfåtöljen :-)Nu känner jag inte alls så, utan tycker de passar in alldeles perfekt, man vänjer sig fort...hihiii. Tack för rundvandringen i ditt vackra hus. Ha en fin kväll vännen. Kraaaam P

mammaxtre sa...

Vilka fina bilder på ett vackert hem. Fönstret på den ena bilden var bara så himla fin.

Ha dte gott

HEMMA sa...

Vackra bilder från ett vackert hem! :)
Trevlig vecka till dig...
MALIN

Stockholmstanten sa...

Ooohhh så vackert .... hoppas att ni har öppet v 32 för då har jag semester i Mellbystrand och då blir det utflykt till Knäred...