måndag 14 mars 2011

Älskade barn!

Älskade barn...,
linne med jeansrosett från Grunt.

Nästa månad fyller fröken 10 år.
Och inte tycker jag det känns som så länge sedan hon kom till jorden...

I allrummet på ovanvåningen har hon sitt pysselhörn (en av flera!), där symaskinen och tygerna och knapparna kan stå framme. Blir så mycket lättare att göra något när andan faller på då. (Symaskinskörkort har hon fått från syslöjden!)

Lite nya vårkläder är alltid kul!


Allra först i Olivias första fotoalbum står denna dikt;

Är det sant att jag håller
ett barn på min arm
och ser mig själv i dess blick
Du skrattande knyte
hur fick jag dig i min famn?
Jag lever jag lever på jorden
jag står
var har jag varit förut
Jag väntade visst miljoner år
på denna enda minut

Erik Lindorm


Vad ger man till en tjej som fyller 10 år, har ni några förslag...
(En present är faktiskt redan fixad, men det kan jag ju inte skriva om här ännu..)

Här står nu ugnspannkakan i ugnen.
En liten vardagsfavorit här hemma!

Önskar er en riktigt trevlig kväll!
Kram Mariette

10 kommentarer:

Signe 1 sa...

vad söt hon är olivia!! och ja jisses vad fort det går med kidsen, man häpnar ju!! själv blir man aldrig äldre, hihi...

hoppas allt är bra med dig annars vännen! här är det mycket bättre med allt, sååå skönt!!

stora kramen s

Marie sa...

Vad söt hon är Olivia, väldigt lik dig! Ja här blir Elsa 7 år om några veckor, man undrar ju som sagt var vart åren tar vägen.

Trevlig kväll!
Kram Marie

UlricaA sa...

Hanna är ju aldrig härinne men till henne har jag beställt täcken till hästarna med namnen på broderade :O). Hon vill ha en egen tv på rummet, hon vill ha ....kläder....av Mattias föräldrar får hon nya ridskor....av sin farmor kommer hon att få en ny klocka...av sin mormor har hon ju redan fått sin allra högsta prio....en egen häst...det är hennes födelsedagspresent....just nu känns det lite som om dom är i en ålder där dom har det mesta dom vill ha.....gosh så långt detta blev...

Anonym sa...

Hejsan.
Trevlig blogg jag hitta av en slump :-).. Fin liten tjej du har , fina bilder du tagit.. Såg att hon hette olivia.. Jag har en liten Oliver som fyller 10 oxå om knappt en månad..Jättefint hem du har.. Ha det gott KRAM / Monica

Vintage House sa...

Hej
Ja tiden går verkligen fort..
Härliga bilder..
Har inte fått tidningen än men Anna ska skicka den till mig
kram
sandra

Källeboda lantliv sa...

söt liten tjej du har ...ja man kan undra vart åren tar vägen ..suck ! mina är 19 och 21 ...tänk att man är så gammal själv det är det värsta ..känner mig som tjugo själv ..hi.hi...nästan iallafall..ta vara på denna tiden nu ..jag blir förtvivlad på många föräldrar som lämnar sina barn fast dom inte jobbar ...speciellt de små barnen ...de behöver ju närheten till sina föräldrar ..inget kan ersatta det ..och de är bara små en gång ...kramar till dig .jeanette.kallebodalantliv

Anonym sa...

Vilken fin tjej du har!!!!
Själv har jag en liten kille här som blir 10 i juni. Eller liten.....
Mamma sluta säg så där, jag har faktiskt varit stor länge kan han säga ibland. Då kommer jag på mig att jag måste respektera honom med att inte säga att han är liten fast jag tycker det.

De är så kloka och har så mycket funderingar, det är underbart att föra ett samtal med dem

De är innan puberteten och efter småbarneåren

Fy så fort tiden går!!!!!

Kram Lena

Anonym sa...

Så söt hon är din dotter Olivia och väldigt lik dig!

Vacker dikt!

Åren går fort själv fyller jag på fredag d 18 och lilla Nova blir 3 månader d 31 mars. Sen har vi storsessan Nellie som fyller 5 år 1maj.

Kram Renate

Mitt hvite hus sa...

En utrolig søt datter du har... og nydelige bilder av henne du har tatt...

ja årene går fort etter at man fikk barn
Klemmer

Ingelas tradgard sa...

Tiden går fort , så fort . Men va skönt det är att få jobba hemifrån då även om det blir många timmar ibland.
Dottern min fyllde också 10 precis (i mars) och det känns sådär att de har allt,precis allt för man unnar dem så mycket när de är så goa.
Du kommer säkert på något som hon inte har, lite nytt pyssel kanske,böcker .
Fin dikt som va med!!
Ha de gott!!
Ingela